Gartner: Umělá inteligence se začíná stávat nedílnou součástí koncových zařízení

11. 1. 2018
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: @ Laurent - Fotolia.com
Tři nové prognózy analytické společnosti Gartner ilustrují, jak se má umělá inteligence postupně stát nezbytnou technologií v koncových zařízeních. Díky AI bude elektronika schopna mimoděk odhalovat nemoci a zbaví uživatele nutnosti zadávat hesla. Gartner očekává také užší spolupráci výrobců zařízení a cloudových poskytovatelů.

Systémy emoční umělé inteligence (AI) se postupně stávají natolik sofistikovanými, že podle analytiků společnosti Gartner budou již v roce 2022 vědět o emočním stavu svého majitele víc než jeho vlastní rodina.

AI tak podle Gartneru vyvolá hned několik revolučních změn ve způsobu, jakým uživatelé pracují se svými zařízeními. Současná vlna systémů emoční AI podle analytiků souvisí zejména s nástupem virtuálních osobních asistentů.

Gartner očekává, že s nástupem druhé vlny budou AI technologie vytvářet přidanou hodnotu stále většímu počtu scénářů zákaznické zkušenosti včetně vzdělávacího softwaru, videoher, diagnostického softwaru, vyhodnocování zdravotního stavu nebo autonomních aut.

Elektronika bude odhalovat skryté nemoci

S tím souvisí trojice nových prognóz, která konkretizují pozitivní dopady umělé inteligence na oblast technologií i běžné životy uživatelů. Gartner například očekává, že do roku 2021 změní 10 % uživatelů nositelných zařízení svůj životní styl a prodlouží si život v průměru o šest měsíců.

S tím, jak se budou rozvíjet systémy vybavené emoční AI, bude totiž podle analytiků růst trh pro specializovaná zařízení, jako jsou zdravotní náramky, které mohou předvídat život ohrožující situace a aktivovat systém včasné reakce.

Zároveň jsou vyvíjeny specializované aplikace pro diagnostické a léčebné služby, které pomohou detekovat stavy, jako je deprese. Gartner uvádí, že až 20 % uživatelů, kteří si pořídí chytré hodinky nebo fitness náramek, objeví zdravotní potíže, o nichž do té doby nevěděli.

Bez cloudových poskytovatelů to nepůjde

 

Druhá prognóza se týká vztahu výrobců hardwaru a poskytovatelů cloudových služeb. Gartner očekává, že do roku 2020 začne 60 % hardwarových výrobců používat cloudové AI služby třetích stran pro rozšíření funkcí svých zařízení.

Řešení od významných hráčů, jako jsou Google, Microsoft, Amazon, Tencent, Baidu nebo IBM, se podle Gartneru postupně prosazují díky atraktivním cenovým modelům, jednoduchosti integrace a možnosti vytvořit s jejich pomocí komplexní služby.

Jedním z hlavních katalyzátorů, kvůli němuž výrobci zařízení začínají používat AI služby, je podle analytiků rostoucí míra využívání virtuálních asistentů. S tím, jak roste popularita zařízení, jako jsou Amazon Echo nebo Google Home, roste i zájem o cloudové AI služby.

Budoucnost bez hesel

Třetí prognóza se týká využití umělé inteligence v oblasti bezpečnosti. Gartner předpovídá, že v roce 2022 bude méně než 10 % případů digitálního ověření po uživateli vyžadovat zadání hesla.

Tato situace podle analytiků nastane díky bezpečnostním technologiím kombinujícím strojové učení, biometrii a uživatelské chování. Tyto technologie se mají stát nezbytnými s ohledem na jednoduchost použití, samoobslužnost a bezproblémovost

ICTS24

Během nadcházejících pěti let Gartner očekává nástup nových technologií, které dokáží rozpoznávat uživatele, ale také předcházet podvodům a automaticky rozpoznávat hrozby jako jsou malware, vzdáleně přistupující trojské koně a škodliví boti .

Zdroj. Gartner

Čtěte dále

ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci