Gartner: trh PC ve druhém čtvrtletí 2010 (SR)

23. 8. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Analytická společnost Gartner zveřejnila výsledky trhu PC na Slovensku za za 2. čtvrtletí 2010. Prodeje zde senzačně ovládl Asus. Jak si vedli ostatní výrobci?

Leaderem trhu se stal Asus, který meziročně zvýšil své prodeje neuvěřitelných o 723 %Ve druhém čtvrtletí roku 2010 se podle Gartneru prodalo ve Slovenské republice 110 248 počítačů, což při srovnání se stejným obdobím loňského roku představuje nárůst o 66 %.

Lídrem trhu se stal Asus, který meziročně navýšil prodeje PC o 723 %. Tím na druhou příčku odsunul HP, které prodalo o necelých 5 500 počítačů méně. Dobře se vedlo  Aceru, na trh dodal o 148 % více kusů než vloni a umístil se tak třetí. Prodeje navyšovalo také čtvrté Lenovo, konkrétně o 88,3 %. Naopak pátá Toshiba jako jediná zaznamenala drobný pokles prodejů, a to o 0,2 %.


Výsledky trhu PC na Slovensku za druhé čtvrtletí 2010 (v kusech)

ICTS24

Výrobce

Prodaných kusů
2Q 2009

Prodaných kusů
2Q 2010

2Q 1000/2Q 2009
Růst (v %)

Asus

3 251

26 766

723 %

HP

14 321

21 337

49 %

Acer

6 701

16 623

148 %

Lenovo

2 972

5 596

88,3 %

Toshiba

5 062

5 053

-0,2 %

Ostatní

44 924

84 099

87,2 %

Celkem

66 414

110 248

66 %

Zdroj: Gartner (srpen, 2010)


K dalšímu čtení doporučujeme výsledky trhu počítačů v České republice za stejné období.

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci