Původní odhady analytiků pro letošní rok hovořily o růstu o 9,3 %. Ke snížení došlo v důsledku přehodnocení odhadů zejména pro trh západní Evropy a USA ve druhé polovině letošního roku.
Snížení v roce následujícím z odhadovaného meziročního růstu 12,8 % na 10,9 % a celkových 404 milionů prodaných kusů bylo ovlivněno nižšími výsledky pro letošní rok.
Současně analytici očekávají, že ve druhé polovině roku 2012 dojde ke zlepšení ekonomické situace a k příchodu nových mobilních počítačů na trh, proto pokles nebude tak velký.
Prodeje spotřebitelských počítačů skončily v USA pod očekáváním, jelikož zákazníci váhají s investicemi před obavami z budoucího vývoje ekonomiky. Západní Evropa je přezásobena a mnohem více pociťuje ekonomické problémy.
Zákazníci mají jiné priority
Podle analytiků zůstávají počítače pro spotřebitele i firmy důležité, jen momentálně jsou pro některé atraktivní jiná zařízení (pozn. red.: tablety a smartphony), a proto momentálně pozdržují výdaje na nové počítače.
Mladá generace totiž od počítače očekává něco jiného, než mohou v současnosti nabídnout a zpravidla je navíc nekupuje jako své první zařízení. Pro starší zákazníky nejsou současné počítače přesvědčivým produktem, který by stál za investici, a tradiční obchodní model tak selhává.
„Multimediální tablety dramatickým způsobem poznamenaly dynamiku počítačového trhu a nedávné rozhodnutí společnosti HP přehodnotit svoji strategii je jen důkazem toho, pod jakým tlakem dnes dodavatelé jsou,“ uvedl George Shiffler, hlavní analytik Gartneru.
Zdroj: Gartner
Titulní foto: © ioannis kounadeas - Fotolia.com