Společnost Gartner zveřejnila výsledky segmentu CRM softwaru, který rostl výrazně rychleji než zbytek softwarového trhu.
„Růst trhu CRM byl v roce 2012 oproti celému trhu firemního softwaru trojnásobný,“ uvedla ve zprávě Joanne Correia,analytička Gartner.
Jako hlavním trend na trhu CRM vidí Gartner nárůst podílu dodávky softwaru „jako služby“. Na CRM jako službu připadlo v roce 2012 téměř 40 % tržeb.
Hlavní dodavatel „cloudového CRM“ se stala společnost Salesforce, která dokázala v roce 2012 zvýšit tržby o 26 %, a získala tak 14% tržní podíl. Díky tomu předstihla dlouhodobě největšího dodavatele, společnost SAP, jehož obrat meziročně stagnoval.
Téměř osmiprocentní nárůst vykázal třetí Oracle. Výrazného růstu pak dosáhly společnosti Microsoft (26 %) a IBM (39,4 %).
Z pohledu jednotlivých regionů 80 % obratu z dodávek CRM připadá na Severní Ameriku a západní Evropu. Největší růst však vykazují regiony východní Evropy, Eurasie a Blízkého východu/Afriky.
Tab.: Trh softwaru CRM podle obratu výrobců celosvětově v roce 2012 (mil. dolarů)
Společnost |
Obrat v r. 2012 |
Tržní podíl (%) v r. 2012 |
Obrat v r. 2011 |
Meziroční rust v % |
salesforce.com |
2 525,6 |
14,0 |
2 004,6 |
26,0 |
SAP |
2 327,1 |
12,9 |
2 325,1 |
0,1 |
Oracle |
2 015,2 |
11,1 |
1 870,0 |
7,8 |
Microsoft |
1 135,3 |
6,3 |
900,9 |
26,0 |
IBM |
649,1 |
3,6 |
465,6 |
39,4 |
Ostatní |
9 437,7 |
52,1 |
8 513,7 |
10,7 |
Celkem |
18 090,0 |
100,0 |
16 079,9 |
12,5 |
Zdroj: Gartner