Společnost Gartner provedla každoroční průzkum mezi vrcholnými manažery, jehož úkolem bylo zjistit jejich pohled na nadcházející roky. Průzkum proběhl na vzorku 400 manažerů na pozici CEO z celého světa, většinou stojících v čele podniku s ročním obratem přes miliardu dolarů.
„Každý rok žádáme respondenty, aby uvedli pět priorit pro svůj byznys, přičemž i letos se na prvním místě objevil růst,“ uvedl viceprezident Gartneru Mark Raskino. „Počet výslovných zmínek růstu však meziročně poklesl, což nepřisuzujeme menšímu zájemu o růst jako takový, ale spíše vyššímu zájmu o mechanismy, díky kterým ho lze dosáhnout.“
Nikdy je nezajímaly více
„Druhou nejdůležitější kategorií pro roky 2015 a 2016 byly technologie. Je to nejvyšší pozice technologií v žebříčku priorit od doby, když jsme začali provádět tyto průzkumy. Jsme proto pevně přesvědčeni, že minimálně od roku 1999 neměli výkonní ředitelé o tuto oblast větší zájem než teď,“ dodal Raskino.
„Když se pak na odpovědi podíváme blíže, začne být důvod tak vysokého zájmu o technologie okamžitě jasný. Více než polovina odpovědí zmiňuje technologie napomáhající růstu, například multikanálový prodej, elektronickou komerci nebo mobilní komerci.“
Respondenti ve svých odpovědích nejčastěji zmiňovali nástroje pro komunikaci se zákazníky a analytická řešení. Jako investiční prioritu pro příštích pět let ředitelé nejčastěji zmiňovali CEM systémy (37 %), digitální marketing (32 %) a nástroje pro obchodní analýzy (28 %).
S růstem zájmu o technologie podle průzkumu roste i povědomí o hrozbách, které přinášejí. Více než tři čtvrtiny respondentů (77 %) souhlasily s tím, že „digitální svět vytváří nové druhy a úrovně rizik pro náš byznys“ a 65 % souhlasilo s tím, že jejich „investice do řízení rizik neodpovídají novým a vyšším rizikům“.
Zdroj: Gartner