Gartner: Technologie budou hrát stále důležitější roli v zákaznických službách

19. 2. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: blacksalmon @ fotolia.com
Analytici očekávají, že v nadcházejících pěti letech dojde k výraznému zvýšení významu informačních technologií v oblasti zákaznické zkušenosti, ať už půjde o virtuální asistenty, umělou inteligenci nebo virtuální realitu.

Společnost Gartner ve své nejnovější prognóze počítá s rostoucím významem technologií v oblasti zákaznické zkušenosti. V roce 2020 mají například ve 25 % instancí zákaznických služeb a podpory hrát roli virtuální asistenti nebo chatboti, přičemž v roce 2017 to bylo pouze ve 2 %.

Gartner uvádí, že 84 % organizací oslovených v rámci jeho nedávného průzkumu plánuje v příštích letech navýšit investice do digitálních technologií pro styk se zákazníky. Automatizace a digitalizace kontaktních kanálů přitom nebude zdaleka jediným trendem.

Analytici například očekávají, že 20 % značek přestane v dohledné době provozovat vlastní mobilní aplikace, neboť se ukáže, že neposkytují dostatečnou návratnost investic. Mobilní komunikace takových značek se podle Gartneru přesune na platformy, jako jsou Messenger nebo WeChat.

Umělá inteligence, analytika a VR

V oblasti zákaznické zkušenosti má do roku 2022 obecně dojít k výraznému nárůstu využívání technologií. Zatímco nyní je na IT postaveno 50 % projektů v tomto odvětví, za pět let to má být 66 % a bez technologií se mají obejít pouze některé interní iniciativy zaměřené na zaměstnance.

Do roku 2020 má vyrůst také využívá umělé inteligence. Gartner očekává, že touto dobou bude již 30 % B2B podniků využívat AI k posílení alespoň jednoho primárního prodejního procesu. Technologie v tomto případě nebude zaměstnance nahrazovat, nýbrž jim poskytovat podporu.

bitcoin_skoleni

Pokud jde o datovou analytiku, Gartner očekává, že v roce 2020 bude více než 40 % veškerých analytických projektů zaměřených na některý z aspektů zákaznické zkušenosti. V neposlední řadě pak Gartner uvádí, že 20 % velkých podniků bude ke zkvalitnění svých služeb používat virtuální, rozšířenou nebo smíšenou realitu.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell