V letošním roce dojde podle analytiků k meziročnímu nárůstu počtu stažených aplikací o 117 % na celkových 17,7 miliard. Příjmy vývojářů, které zahrnují nejen platby uživatelů za aplikace, ale také příjmy z reklamy, která se v aplikacích vyskytuje, vzrostou o 190 % na 15,1 miliard dolarů.
Prvním obchodem s mobilními aplikacemi se v roce 2008 stal AppStore. Od jeho koncepce se ostatní výrobci inspirovali a postupně se tak zrodil Android Market, Nokia Ovi Store, RIM App World, Microsoft Marketplace a Samsung Apps, čímž se nastartoval moderní trend. Analytici zároveň dodávají, že by se v žádném případě nemělo jednat o módu, která brzy opadne.
Uživatelé se teprve naučí platit
Počet uživatelů platících za mobilní aplikace poroste nejen v závislosti na tom, zda pro ně budou přínosem (např. nabídnou lepší formu obsahu než webové rozhraní), ale také s rostoucí důvěrou v on-line platby. Počet stažených aplikací pro smartphony však podle analytiků zůstane přibližně na stejné úrovni a za růstem budou stát aplikace do tabletů.
Ačkoli se počet stažení volně dostupných aplikací rok od roku snižuje, v letošním roce jejich podíl ještě dosáhne 81 %. Od roku 2012 analytici očekávají oživení zdarma dostupných aplikací, které bude pokračovat do roku 2014.
S rostoucím počtem uživatelů poroste také množství inzerce. Ta v roce 2010 tvořila 16 % příjmů z mobilních aplikací, ale do roku 2014 očekávají analytici zvýšení této složky na téměř 1/3.
Zdroj: Gartner