Nejisté ekonomické podnebí v mnoha regionech způsobilo nezájem spotřebitelů o nové počítače. Zároveň spotřebitelé mají stále čím dál nižší důvod investovat do nákupu počítače a pořizují si raději smartphony nebo tablety.
Očekávala se vysoká poptávka po tenkých noteboocích a ultraboocích, ale jejich prodeje byly nízké a ovlivnily trh jen minimálně.
Jedničkou zůstalo HP, ale jeho podíl výrazně oslabil. Druhé Lenovo si meziročně polepšilo v kusech o téměř 15 % a dotáhlo se na první HP. Acer prodal o 3,6 % více a vyhoupl se na třetí příčku. Dell zaznamenal propad prodejů o 11,5 % a o jednu příčku si pohoršil. Nejlépe z první pětky výrobců se dařilo Asusu, který dokázal prodat o 38,6 % více než loni. Prodeje ostatních výrobců se propadly o 2 %.
Předběžné celosvětové výsledky trhu PC za druhé čtvrtletí 2012 (v kusech)
Výrobce |
Prodaných kusů 2Q 2011 |
Prodaných kusů |
Podíl na trhu 2Q 2011 |
Podíl na trhu 2Q 2012 |
2Q 12/2Q 11 |
HP |
14 838 734 |
13 036 548 |
16,9 % |
14,9 % |
-12,1 % |
Lenovo |
11 160 303 |
12 820 301 |
12,7 % |
14,7 % |
14,9 % |
Acer |
9 315 341 |
9 646 383 |
10,6 % |
11 % |
3,6 % |
Dell |
10 570 007 |
9 349 212 |
12,1 % |
10,7 % |
-11,5 % |
Asus |
4 416 125 |
6 120 957 |
5 % |
7 % |
38,6 % |
Ostatní |
37 256 607 |
36 495 872 |
42,6 % |
41,7 % |
-2 % |
Celkem |
87 557 116 |
87 469 273 |
100 |
100 |
-0,1 % |
Zdroj: Gartner
V Evropě, Blízkém Východě a Africe se ve druhém čtvrtletí 2012 prodalo 25,1 milionu počítačů. Prodeje počítačů ovlivňovala krize eurozóny a při srovnání s rokem 2011 se trh propadl o 1,9 %.
Zdroj: Gartner