Gartner: Prodeje mobilních telefonů v roce 2012 stagnovaly

22. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: ChannelWorld
Analytická společnost Gartner zveřejnila předběžné výsledky trhu mobilních telefonů za uplynulý rok. Jaká zařízení se stala nejprodávanějšími?

Podle předběžných dat Gartneru se v roce 2012 prodalo 1,77 miliardy mobilních telefonů, tedy přibližně stejně jako v roce 2011. Přitom podíl smartphonů vzrostl z 31 % na přibližně 43 %.

Důvodem stagnujících prodejů se staly ekonomicky nepříznivé podmínky napříč všemi světovými regiony a zároveň nedostatek inovací ze strany výrobců.

Přesto se nejprodávanějšími zařízeními stal Samsung Galaxy SIII a Apple iPhone 5, jen ve čtvrtém čtvrtletí 2012 se jich prodalo více než 30 milionů resp. 47,5 milionu kusů. 

V závěru roku zaznamenala oživění také Nokia, která zaznamenala 4,4 milionu kusů prodaných smartphonů Lumia.

V roce 2013 bude podle analytiků růst Samsungu pokračovat, ale především v Evropě bude čelit nové konkurenci, především ze strany Sony a Nokie. V dlouhodobém výhledu bude Samsung muset nabídnout ve svém ekosystému konzistentní software služby.


Celosvětové prodeje mobilních za rok 2012 (v milionech kusů)

bitcoin školení listopad 24

 

1Q12

2Q12

3Q12

4Q12

2012

Prodeje koncovým zákazníkům

422

419

428

503

1771

 

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci