Podle očekávání analytiků budou letos hry tvořit 70 až 80 % všech stažených aplikací do mobilu. Z toho volně stažitelných bude 60 až 70 % a tento trend bude pokračovat v následujících třech letech.
V poslední době vzniklo několik nových nových obchodů s aplikacemi, čímž se otevřely nové příležitosti pro vývojáře a prodejce. Analytici proto očekávají nárůst počtu volně dostupných her. V následujících třech letech přtiom zatím nepředpokládají vkládání reklamy, ačkoli má tato forma úspěch.
Jedním z faktorů vedoucím ke zvýšení popularity mobilní her je vyšší dostupnost mobilních her na rozvojových trzích. Dále nové uživatele, kteří se dříve báli investovat za hru, dokud si ji nevyzkoušeli a také zákazníky, kteří mají omezený disponsibilní příjem, přiláká rozšíření možností mikroplateb
Aktuálně roste počet her, které využívají funkce smartphonů (např. gravitační senzor, GPS a další), čímž se zlepšuje prožitek ze hry. Nejlepší herní zážitek si zákazník vychutná jedině na high-edových smartphonech, proto použijte tento fakt jako prodejní argument.
Zdroj: Gartner, Market Insight: Mobile Gaming Expectations Boosted on Application Store and Smartphone Popularity (květen, 2010)