Nejrychleji rostoucím segmentem jsou podle Gartneru mobilní hry, které v letošním roce zajistí vývojářům příjmy ve výši 13,2 miliardy dolarů a do roku 2015 analytici očekávají téměř dvojnásobný nárůst na 22 miliard dolarů.
V současné době lze nejvíce prodejů mobilních her připsat na vrub USA a Evropě, kde je penetrace mobilních zařízení vysoká, ale postupně rostou prodeje také v z rozvíjejících se regionů.
Letos trh her pro přenosné konzole meziročně vzroste, ale v následujících letech vlivem obliby hraní na chytrých telefonech a tabletech se bude postupně snižovat.
Prodeje herních konzolí po většinu letošního roku stagnovaly především z důvodu očekávání nových konzolí od Microsoftu, Nintenda a Sony.
Analytici očekávají, že předvánoční uvedení konzolí podpoří prodeje a trh meziročně vzroste o téměř 20 % a v dalších letech poroste rovněž dvojciferně až na 55 miliard dolarů v roce 2015. Vzhledem k tomu, že se obě generace konzolí budou prodávat bok po boku, současná generace bude v roce 2015 podle analytiků generovat stále příjmy ve výši 22,7 miliard dolarů.
Celosvětové výsledky videoherního trhu v letech 2012 – 2015
(v mil. dolarů)
Segment |
Příjmy 2012 |
Příjmy 2013 |
Příjmy 2014 |
Příjmy 2015 |
Herní konzole |
37 400 |
44 288 |
49 375 |
55 049 |
Handheld hry |
17 756 |
18 064 |
15 079 |
12 399 |
Mobilní hry |
9 280 |
13 208 |
17 146 |
22 009 |
PC hry |
14 437 |
17 722 |
20 015 |
21 601 |
Celkem |
78 872 |
93 282 |
101 615 |
111 057 |
Zdroj: Gartner
On-line a PC hry zůstanou stále populární, ale velikost tohoto trhu zůstane omezená a v následujících letech poroste jen mírně. Zároveň analytici očekávají, že hráči do budoucna budou současný počítač nahrazovat jinými druhy herních zařízení.
Zdroj: Gartner