Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí týkajících se nových marketingových trendů. Tyto prognózy dle společnosti zároveň ilustrují i dopad nových technologií i změn v chování zákazníků.
Gartner předpovídá, že v následujících třech letech se hlavní prioritou v oblasti marketingu stane ziskovost. Analytici uvádějí, že většina podniků bude nucena omezit marketingovou analytiku na polovinu, jelikož se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.
Do roku 2022 začne dle společnosti více než 30 % tvůrců digitálního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí umělé inteligence, a to jak v oblastech produktivity a efektivity reklamy, tak v kreativě.
Gartner dále uvádí, že v roce 2023 budou autonomní marketingové systémy distribuovat 55 % vícekanálových marketingových sdělení na základě nastavených kritérií a chování zákazníků monitorovaného v reálném čase. To by mělo dle předpovědi zvýšit četnost reakcí o 25 %.
Společnost v neposlední řadě odhaduje, že do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Analytici Gartneru se tak domnívají, že značky a firmy se přesunou k tvorbě kratších formátů video reklamy.
Zdroj: Garnter