Gartner: Podniky budou v příštích letech nuceny omezit marketingovou analytiku

21. 1. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Sikov @ Fotolia.com
Marketing bude v následujících letech stát zejména na ziskovosti, což podle Gartneru povede k významnému omezení marketingové analytiky. V blízké budoucnosti se podle Gartneru prosadí i autonomní marketingové systémy a automatické generování obsahu pomocí umělé inteligence.

Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí týkajících se nových marketingových trendů. Tyto prognózy dle společnosti zároveň ilustrují i dopad nových technologií i změn v chování zákazníků.

Gartner předpovídá, že v následujících třech letech se hlavní prioritou v oblasti marketingu stane ziskovost. Analytici uvádějí, že většina podniků bude nucena omezit marketingovou analytiku na polovinu, jelikož se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.

Do roku 2022 začne dle společnosti více než 30 % tvůrců digitálního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí umělé inteligence, a to jak v oblastech produktivity a efektivity reklamy, tak v kreativě.

Gartner dále uvádí, že v roce 2023 budou autonomní marketingové systémy distribuovat 55 % vícekanálových marketingových sdělení na základě nastavených kritérií a chování zákazníků monitorovaného v reálném čase. To by mělo dle předpovědi zvýšit četnost reakcí o 25 %.

ICTS24

Společnost v neposlední řadě odhaduje, že do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Analytici Gartneru se tak domnívají, že značky a firmy se přesunou k tvorbě kratších formátů video reklamy.

Zdroj: Garnter

Čtěte dále

HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell