Trh tabletů v loňském roce hnala poptávka po cenově dostupných zařízeních s malou úhlopříčkou a tento trend zamíchal s podíly operačních systémů.
Největší zájem byl vloni podle Gartneru o tablety v rozvíjejících se regionech, kde se poptávka zvedla meziročně o 145 %. Oproti tomu poptávka po tabletech ve vyspělých regionech rostla pouze o 31 %.
Počet prodaných tabletů s operačním systémem Android se meziročně zvedl o 127 % a tím se tento systém stal nejrozšířenějším.
Protože se poptávka po iPadech zvedla o necelých 15 %, podíl iOS oslabil na 36 %. Microsoft zaznamenal dokonce meziroční nárůst v počtu prodaných tabletů s Windows o 247 %, ale v celkovém objemu šlo o pouhé 2 % trhu.
Prodeje tabletů podle operačního systému v roce 2013
(v kusech)
OS |
Kusů 2012 |
Kusů 2013 |
Podíl 2012 |
Podíl 2013 |
Android |
53 341 250 |
120 961 445 |
45,8 % |
61,9 % |
iOS |
61 465 632 |
70 400 159 |
52,8 % |
36 % |
Windows |
1 162 435 |
4 031 802 |
1 % |
2,1 % |
Ostatní |
379 000 |
41 598 |
0,3 % |
<0,1 % |
Celkem |
116 348 317 |
195 435 001 |
100 % |
100 % |
Zdroj: Gartner
Z pohledu značek zůstal největším výrobcem stále Apple, ale jeho tržní podíl oslabil na 36 %. Naopak druhý Samsung si meziročně výrazně polepšil a 19 % tabletů v loňském roce neslo jeho logo.
Třetí Asus sice prodal více než v roce 2014, ale jeho tržní podíl narostl pouze nepatrně, oproti tomu podíl Amazonu oslabil.
Lenovo se svými inovativními modely zaznamenalo meziroční nárůst v kusech o 198 % a navýšilo svůj podíl na 3,3 %. Ostatní výrobci prodali celou třetinu tabletů a prodali více než dvojnásobek.
Prodeje tabletů v roce 2013 (v kusech)
Výrobce |
Kusů 2012 |
Kusů 2013 |
Podíl 2012 |
Podíl 2013 |
Apple |
61 465 632 |
70 400 159 |
52,8 % |
36 % |
Samsung |
8 583 146 |
37 411 921 |
7,4 % |
19,1 % |
Asus |
6 262 371 |
11 039 156 |
5,4 % |
5,6 % |
Amazon |
7 707 800 |
9 401 846 |
6,6 % |
4,8 % |
Lenovo |
2 186 993 |
6 525 762 |
1,9 % |
3,3 % |
Ostatní |
30 142 374 |
60 656 161 |
25,8 % |
31 % |
Celkem |
116 348 317 |
195 435 004 |
100 % |
100 % |
Zdroj: Gartner