Společnost Gartner ve své analýze uvádí, že 80 % marketérů, kteří investovali do řešení pro personalizaci, do roku 2025 vzdá snahu je využívat v praxi – ať už proto, že nepřinesou očekávanou návratnost, či kvůli hrozbám při správě citlivých dat zákazníků.
Podle analytiků je již v současné době více než čtvrtina marketérů přesvědčená, že data jsou (paradoxně) jednou z hlavních překážek personalizace. To proto, že jejich sběr, integrace a ochrana jsou náročné a přinášejí různá rizika.
Gartner však dodává, že to neznamená, že by se marketéři přestali o zákazníky zajímat, tradiční personalizace ale nahradí nové typy služeb. Půjde hlavně o ty, které nemusí uchovávat citlivá data, jako třeba řešení pracující s detekcí a rozpoznáváním emocí.
Influencer je mrtvý, ať žije influencer
Společnost v této souvislosti vydala několik předpovědí pro oblast marketingu. Odhaduje například, že do roku 2023 klesne alokace rozpočtů marketingu na influence o třetinu. Zákazníci se totiž budou zdráhat věřit značkám a entitám, které osobně neznají.
V roce 2023 bude podle Gartneru více než polovinu zobrazovaných online reklam ovlivňovat AI detekce a rozpoznávání emocí. Do roku 2022 navíc zařadí čtvrtina marketingových oddělení mezi své kmenové zaměstnance behaviorální vědce či etnografy.
Analytici v neposlední řadě předpovídají, že v roce 2023 bude třetina PR incidentů poškozujících značky souviset se selháním v oblasti datové etiky.
Zdroj: Gartner