Společnost Gartner zveřejnila odhad vývoje trhu nositelné elektroniky pro fitness. Analytici očekávají, že zatímco v roce 2014 se v tomto segmentu prodá 70 milionů jednotek, v roce 2015 tento údaj mírně poklesne na 68,1 milionu.
Důvodem mají být chytré hodinky, které pokrývají velkou část funkcí fitness zařízení a nabízejí toho více. Pokles však má být jen dočasný. Již v roce 2016 Gartner očekává prodej 91,3 milionu jednotek fitness elektroniky, a to díky nástupu nových technologií a poklesu cen.
„Zákazníci budou moci integrovat data z většiny nositelné elektroniky v rámci jednoho účtu, kde budou data analyzována příslušnou platformou a poskytne uživatelům užitečné informace,“ uvedla Angela McIntyreová, ředitelka výzkumu v Gartneru.
Iniciativy Qualcommu, Applu (HealthKit), Googlu (Google Fit), Samsungu (S.A.M.I.), Microsoftu, Nike, Intelu a dalších společností mají pomoci vytvořit potřebnou infrastrukturu.
Budoucnost v podobě chytrého oblečení
Pět hlavních kategorií nositelné fitness elektroniky tvoří chytré náramky, sportovní hodinky, ostatní fitness monitory, hrudní pásy a chytré oblečení. Právě poslední kategorie se má postarat o silný růst segmentu v roce 2016, kdy se má počet prodaných jednotek více než zdvojnásobit.
Skutečný nástup chytrého oblečení však Gartner očekává již v příštím roce. Zatímco letos se má prodat 100 tisíc jednotek chytrého oblečení, v roce 2015 přes deset milionů. Jinými slovy, kategorie má meziročně vyrůst o 10 000 %.
Tabulka – Vývoj prodeje fitness elektroniky podle kategorií (miliony kusů)
Kategorie zařízení |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Chytré náramky |
30,0 |
20,0 |
17,0 |
19,0 |
Sportovní hodinky |
14,0 |
18,0 |
21,0 |
24,0 |
Ostatní fitness monitory |
18,0 |
20,0 |
12,0 |
15,0 |
Hrudní pásy |
11,0 |
12,1 |
8,0 |
7,3 |
Chytré oblečení |
0,01 |
0,1 |
10,1 |
26,0 |
Celkem |
73,01 |
70,2 |
68,1 |
91,3 |
Zdroj: Gartner