Analytici Gartneru vidí příčinu nízkého využití business intelligence v těžkopádných nástrojích s pomalou odezvou a omezenou relevancí.
Podle analytiků by tak konzumerizace BI technologií mohla firmám přinést lepší metody doručení a větší uživatelskou přívětivost.
„Faktem je, že BI není rozšířena a není s ní počítáno v investicích firem. Téměř každá firma by se mohla zlepšit, pokud by zúčastněné strany měly snadnější přístup k dobře integrovaným informacím a pokud by tyto informace byly analyzovány pro řízení výkonu a rozhodování,“ řekl James Richardson, hlavní analytik Gartneru.
Tři klíčové faktory úspěchu BI
Zkušenosti lidí s ovládáním technologií, které umožňují připojení k internetu, mění podle analytiků jejich očekávání od IT. Uživatelé business intelligence chtějí používat technologii, nikoli číst manuály.
Zároveň analytici určili tři klíčové faktory, které budou hrát zásadní roli při nasazování BI a jsou důvodem, proč BI využívá jen 28 % firem.
Prvním z nich je jednoduchá obsluha, následovaná výkonem a relevancí informací. Dále dodávají, že jednotný celopodnikový koncept BI je krokem vedle a firmy musí čelit realitě, kdy je nutné spravovat několik BI komponent.
Zdroj: Gartner
Titulní foto: © Karsten Brand - Fotolia.com