Průzkum, který provedla analytická společnost Gartner mezi 119 organizacemi v Evropě, ukázal, že rozpočty na CRM letos porostou meziročně o 7 %.
Téměř polovina (48 %) organizací plánuje letos rozpočet na CRM zvýšit, zatímco s poklesem počítá pouze 5 procent organizací.
„Hlavními cíli investic do CRM jsou letos spokojenost zákazníků a jejich loajalita, a v důsledku zvýšení tržeb. Investice tedy směřují především do nástrojů, které umožňují sledovat a hodnotit - ale především aktivně ovlivňovat - vztahy se zákazníky, a to napříč prodejními a komunikačními kanály,“ uvedl k výsledkům průzkumu společnosti Gartner Jim Davies.
Davies dodává, že trendem v investicích do CRM je vytváření jednotného pohledu na zákazníka, což je podmínka pro porozumění jeho potřebám a požadavkům a názorům. Jedině tak mohou podle Gartneru firmy opravdu efektivně řídit vztahy se zákazníky.
„Naopak témata jako jsou snižování nákladů na prodej, marketing a zákaznický servis ustupují do pozadí,“ uvedl Jim Davies.
Zdroj: Gartner