Gartner: Evropské firmy letos za CRM utratí o 7 % více

1. 3. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © spiral - Fotolia.com
Firmy v Evropě vydají na CRM software v roce 2013 v přepočtu 60 miliard korun, uvádí výzkumná společnost Gartner.

Průzkum, který provedla analytická společnost Gartner mezi 119 organizacemi v Evropě, ukázal, že rozpočty na CRM letos porostou meziročně o 7 %.

Téměř polovina (48 %) organizací plánuje letos rozpočet na CRM zvýšit, zatímco s poklesem počítá pouze 5 procent organizací.

 „Hlavními cíli investic do CRM jsou letos spokojenost zákazníků a jejich loajalita, a v důsledku zvýšení tržeb. Investice tedy směřují především do nástrojů, které umožňují sledovat a hodnotit - ale především aktivně ovlivňovat - vztahy se zákazníky, a to napříč prodejními a komunikačními kanály,“ uvedl k výsledkům průzkumu společnosti Gartner Jim Davies.

bitcoin školení listopad 24

 Davies dodává, že trendem v investicích do CRM je vytváření jednotného pohledu na zákazníka, což je podmínka pro porozumění jeho potřebám a požadavkům a názorům. Jedině tak mohou podle Gartneru firmy opravdu efektivně řídit vztahy se zákazníky.

Naopak témata jako jsou snižování nákladů na prodej, marketing a zákaznický servis ustupují do pozadí,“ uvedl Jim Davies.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT