Gartner: CIO by se měli v případě karantény připravit na tři okamžité kroky

12. 3. 2020
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: hakinmhan / stock.adobe.com
Analytici Gartneru považují za klíčové, aby CIO podniků v reakci na epidemii a související karanténní situace zajistili bezpečné nástroje pro digitální spolupráci, komunikovali se zákazníky a partnery přes digiální kanály a také poskytli zaměstnancům platformu s relevantními informacemi.

S rostoucím rizikem šíření koronaviru a onemocnění COVID-19 doporučují analytici Gartneru CIO a IT ředitelům, aby se zaměřili na tři bezprostřední kroky, jimiž zvýší odolnost svých organizací v případě narušení provozu a připraví je na následné zotavení a růst.

Vysoce proměnlivá situace jako v případě COVID-19 představuje hrozbu narušení provozu v podnicích a organizacích srovnatelnou s vážným kybernetickým útokem či přírodní katastrofou,“ říká senior ředitelka výzkumu Gartner Sandy Shenová.

Současná situace tak může být budíčkem pro podniky, které se doposud zaměřovaly spíše na bezprostřední provozní potřeby a investice do digitálního byznysu a dlouhodobé odolnosti spíše oddalovaly,“ dodává.

Zajistit nástroje pro digitální spolupráci, nepodcenit zabezpečení

Společnost Gartner uvádí, že v souvislosti s karanténními opatřeními a omezeními týkajícími se cestování by CIO těch podniků, které zatím nezavedly podporu práce na dálku, měli hledat přechodná krátkodobá řešení.

Patří mezi ně i identifikace potřeb a požadavků různých zaměstnaneckých pozic na funkce jako je instant messaging a obecně komunikace, sdílení souborů, řešení pro schůzky, jednání a porady na dálku a vzdálený přístup k podnikovým aplikacím jako je ERP či CRM.

CIO by však zároveň měli zrevidovat bezpečnostní pravidla tak, aby byl přístup k aplikacím a datům odpovídajícím způsobem zabezpečen. Mohou také hledat vhodné technologie, například na bázi AI, s nimiž je některé úkony možné automatizovat.

Využívat ke komunikaci se zákazníky digitální kanály

Analytici vysvětlují, že přestože osobní interakce stále hraje významnou roli, je možné využít nástroje pro spolupráci, videokonference a streamování živého videa pro mnohem širší škálu interakcí a obchodních transakcí.

Podniky by podle Gartneru měly dát zákazníkům více možností využít samoobslužné nástroje na webu, v mobilních appkách či na sociálních sítích, nebo v podobě pokročilých interaktivních hlasových systémů (IVR) či hlasových zákaznických asistentů.

Hodnota digitálních kanálů se stává zřejmou ve chvíli, kdy tradiční poptávka poklesne a lidé se více spoléhají na online platformy i v rámci běžných nákupů. Organizace využívající digitální kanály či online tržiště a sociální platformy mohou jejich prostřednictvím část výpadků tradiční poptávky kompenzovat,“ vysvětluje Shenová.

Dát zaměstnancům k dispozici jediný zdroj přesných a správných informací

Gartner dále uvádí, že nejistotu a obavy plynoucí z rozporuplných dat z neověřených zdrojů či nedostatku informací mohou podniky snížit, pokud dokážou zaměstnancům poskytnout spolehlivá data a jednoznačné informace, jež lze využít pro kvalitnější rozhodování.

Firma může nabídnout spravovaný obsah kombinující interní a externí zdroje. Lze použít místní či vládní úřady, zdravotnické instituce nebo mezinárodní organizace jako je WHO, radí Shenová.

Do procesu by podle ní měli být zapojeni také lídři z HR a korporátní komunikace s právem vetovat tento obsah a interpretovat související firemní pravidla a politiky. Organizace by dále měly vytvořit stránku či aplikaci, kde budou tyto pravidelně atkualizované informace k dispozici.

ICTS24

Tyto platformy lze zároveň využít pro zpětnou vazbu pracovníků – například rychlé centralizované informování zaměstnavatele o zhoršeném zdravotním stavu či osobní karanténě,“ uzavírá.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SPB
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SPB
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?