Dotyková zařízení si nejsnazší cestu najdou k zákazníkům, kteří nemají hluboko do kapsy a hledají zábavu. Nejčastěji si podle analytiků pořídí dotykový počítač majitelé smartphonů s dotykovými displeji. Úspěchu dotykových zařízení stojí podle analytiků na již několikrát zmiňované dostupnosti obsahu, který tvoří noviny, knihy, filmy a další formáty.
Ovládání prstem nebo perem se již dnes využívá například v platebních terminálech, infomačních stáncích a na dalších veřejných místech. S postupným snižováním cen se dotyková zařízení stanou ideální školní pomůckou pro studenty všech věkových kategorií. Ti mladší si je oblíbí pro snadné ovládání, starší naopak pro jednoduchý zápis matematických a dalších vzorců.
Ve firmách bude nasazování dotykových zařízení pozvolné z důvodu nekomfortního psaní textů. Velké obtíže to bude činit uživatelům zvyklým na ovládání klávesnicí a myší. Z toho důvodu u nich budou přechodovým milníkem počítače a notebooky s dotykovými obrazovkami. Vzhledem k tomu, že si zaměstnanci do práce nosí svoje notebooky, budou muset jít zaměstnavatelé s dobou a přizpůsobit pracovní prostředí návykům zaměstnanců.
Podle slov analytiků musí být přechod evoluční, nikoli revoluční. Jedna aplikace nezvrátí náhle vývoj, ale půjde o postupné vylepšování uživatelské rozhraní a ergonomie ovládání. Stejně jako u jiných technologií, tak nadále bude platit, že se dotyková zařízení uchytí nejdříve u spotřebitelů, a poté se postupně dostanou do firem. Během následujících 10 až 15 let bude pro generaci absolventů dotykové ovládání běžnou záležitostí.
Zdroj: Gartner, If Touch Works Everywhere Else, Why Not on PCs? (duben, 2010)