„Čtyři největší výrobci televizí již v Evropě uvedli televize, které je možné zapojit do domácí sítě a přistupovat pomocí nich k vybraným internetovým službám,“ řekl David Watkins, analytik Futuresource a doplnil: „Nejčastěji tyto on-line služby zahrnují informace o počasí, zprávy, přístup na sociální sítě, přehrávání streamovaného videa a sledování online televizního vysílání.“
„Původně byly tyto služby určeny pro produkty ze segmentu high-endu a střední třídy, ovšem s postupným zvyšováním počtu zařízení se během dvou až tří let stanou standardem ve všech televizorech. Očekáváme, že dalším hnacím motorem v rozšíření těchto zařízení bude zejména propojování se sociálními sítěmi a umožnění přístupu k nedávno uvedeným filmům,“ doplnil dále David Watkins.
Do konce roku 2010 se podle analytiků v Evropě prodá 15 milionů televizí s možností připojení k Internetu, což by na celém trhu používaných plochých televizorů znamenalo podíl 10 %. Jako další krok výrobců se očekávají lepší video služby zahrnující platby za streamované filmy, které budou generovat příjmy vlastníkům obsahu, agregátorům a vývojářům aplikací.
Analytici dále očekávají, že v roce 2010 dojde ke spuštění sofistikovaných služeb zahrnující především online televizi a VoD (Video on Demand) služby, které budou konkurovat prémiovým nabídkám placené televize.
Zdroj: Futuresource Consulting (prosinec, 2009)