V loňském roce se podle analytiků do škol prodalo 11 milionů počítačů a největším odbytištěm se stal region střední a jižní Afriky.
Pro letošní rok očekávají nárůst na 12 milionů kusů a do roku 2016 porostou meziroční mírou 28 % (CAGR) na 40 milionů kusů, přičemž stále dodávky pokryjí nejvýše 8 % svého potenciálu.
S tím jak stagnuje poptávka po nových počítačích a klesají příjmy z firemní i spotřebitelské sféry, mají o nové ICT vybavení zájem naopak školy, a dodavatelům se tak otevírají nové příležitosti.
Spojitost mezi ekonomickou prosperitou jednotlivých zemí a investicemi na vybavení škol je podle analytiků minimální. Klíčovým faktorem rozhodnutí vlády o podpoře ICT ve školství hrají pozitivní zprávy voličům. Spousta velkých a finančně zajištěných zemí jako je Německo nebo Japonsko dávají přednost tradičním metodám výuky a rozšíření ICT ve školství je nízké. Naopak v posledních letech je citelný zájem o investice do škol v regionech Blízkého východu.
„Není pochyb o tom, že vzdělávání prochází v mnoha zemích vývojem a využívání ICT jako výukového nástroje je motorem těchto změn. Téměř 1,4 miliardy studentů a učitelů po celém světě představuje pro výrobce slušnou příležitost,“ uvedl Mike Fisher, konzultant Futuresource.
Analytici dále dodávají, že pro úspěch nebude stačit jen samotný hardware, ale také způsob doručení a zavedení infrastruktury. V současnosti proto do škol začínají technologie dodávat telekomunikační společnosti.
Zdroj: Futuresource