Zvýšení zájmu v segmentu projektorů
Ve třetím čtvrtletí zaznamenal trh s projektory růst z hlediska objemu o 24% a počet prodaných zařízení dosáhl až na hodnotu 1,6 milionu. Mnoho zařízení směřovalo do segmentu vzdělávání, kde projektory nachází čím dál větší uplatnění. Znatelný zájem o projektory pak měly i rozvojové země z regionu Latinské Ameriky, Indonésie a východní Evropy, největší prodeje však zaznamenal trh ve Spojených státech a v Číně, 435 respektive 270 tisíc prodaných zařízení. Dohromady mají tyto země 45% podíl na množství prodaných projektorů.
Zákazníci mají zájem i o nové funkce a 26 % z celkového prodaného množství projektorů bylo vybaveno možností připojení do sítě LAN. Velké příležitosti na trhu přichází i díky speciálním projektorům s krátkou projekční vzdáleností (short throw), které ve třetím čtvrtletí dosáhly 9% podílu na trhu projektorů, očekává se však, že jejich podíl se bude zvyšovat.
Ploché panely pro komerční využití
Stejně jako o projektory, byl ve třetím čtvrtletí i velký zájem o velkoformátové panely pro komerční využití. Tento trh byl v přecházejících obdobích silně zasažen ekonomickou recesí, ve třetím čtvrtletí však opět ožil a vykázal růst meziročně o 13 % a mezičtvrtletní dokonce o 29 %, což odpovídá téměř 200 tisícům prodaných zařízení. Růst prodejů zaznamenal i segment 46“ palcových (116-117 cm) obrazovek a to především díky zajímavé cenové politice.
Interaktivní whiteboardy
Meziroční růst o 24 % a vůbec největší prodeje ve své historii zažily interaktivní whiteboardy. Ty sice zatím nejsou na trhu nijak dlouho dobu, přesto si však získaly oblibu a to především ve vzdělávacím segmentu. Whiteboardy zažily růst po celém světě, nicméně vrchol by měl teprve přijít.
Dřívější předpovědi totiž tvrdily, že vrcholným rokem pro whiteboardy bude rok letošní, podle aktualizované předpovědi od společnosti Futuresource dosáhnou prodeje maxima až o rok déle, tedy v roce 2010.
Pokud vás zajímá vývoj prodejů také v České republice, doporučujeme dnešní zprávu o vývoji trhu s technickým zbožím v ČR ve třetím čtvrtletí od GfK.