Společnost Futuresource ve své nové analýze hovoří o pozitivním vývoji globálního trhu interaktivních displejů, za které v rámci své metodiky považuje dotyková zařízení používaná jako nástupce klasických tabulí ve školách a konferenčních místnostech.
Prodej interaktivních displejů v roce 2016 dosáhl 1 milionu kusů, což představuje 14% nárůst ve srovnání s rokem 2015. Displeje podle Futuresource postupně nahrazují původní technologii interaktivních bílých tabulí, kterých se za stejné období celosvětově prodalo 600 tisíc kusů.
Displej do každé zasedačky
Futuresource dále poukazuje na posun zaměření výrobců směrem k firmám. Trhu dříve vládli výrobci jejichž řešení cílila na každodenní používání ve školních třídách, to se však poslední dobou mění.
Podniky měly o podobnou technologii zájem, ale podle Futuresource chtěly jednodušší a levnější modely vzhledem k tomu, že tato řešení nepoužívají tak často jako učitelé. Vzhledem k tomu, že se na světě nachází odhadem 32 milionů zasedacích místností, bylo toto volání záhy vyslyšeno.
Do segmentu vstoupily „těžké váhy“ v podobě Microsoftu, Googlu nebo Ciska, což podle Futuresource výrazně proměnilo dynamiku celého trhu. Tito výrobci totiž dokáží své displeje propojit s dalšími produkty, které firemní zákazníci již běžně používají.
V případě Microsoftu a jeho řešení Surface Hub se nabízí integrace se softwarovými platformami Office, Skype nebo One Note, Cisco má se svým řešení Spark zase ambici kompletně pokrýt týmovou komunikaci.
Nová korporátní řešení současně přinášejí řadu inovací včetně sdílení obsahu mezi účastníky (přítomnými i vzdálenými), vestavěné kamery, sofistikované mikrofony i příjemné „vychytávky“ v podobě automatického zapnutí, pokud někdo vejde do místnosti.
Z těchto i dalších důvodů Futuresource očekává, že prodej podnikových interaktivních displejů v příštích letech poroste a tato technologie přestane být doménou pouze školních tříd. V roce 2021 se má ve firemních sektoru prodat již půl milionu těchto zařízení.
Zdroj: Futuresource