Funkcionality, které by vašemu e-shopu neměly chybět

30. 9. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: ChannelWorld
Jak postupovat při výběru řešení pro provoz e-shopu a na jaké funkcionality a technologie nezapomenout?

Pořídit si e-shop nebylo nikdy jednodušší. Na trhu existuje mnoho možností, od řešení na míru přes open-source nebo pronájem již hotového e-shopu. Ve stručnosti vám pomůžu se v široké nabídce zorientovat. Co jsou hlavní kritéria při výběru a na co by si měl reseller dát pozor?

Každé z nabízených řešení má svá pozitiva a negativa. Na míru vytvořený e-shop bude vyhovovat vašim požadavkům, nevýhodou je pořizovací cena a také to, že každý upgrade nebo změna znamená další náklady.

Variantou jsou i open source řešení, která jsou zdarma. Jejich nevýhodou je to, že pokud nejste grafik a programátor v jednom, budete muset někoho zaplatit. Tím, že jsou e-shopy většinou vytvořeny v zahraničí, je nutné počítat s chybějící nebo nedostačující podporou českých platebních systémů, dopravních metod a účetnictví.

Poslední variantou je pronájem e-shopu. Ty jsou vytvořeny jako univerzální pomocníci, takže nenabízí individuální nastavení. Z nabídky je ovšem možné vybrat takový e-shop, který se nejvíce podobá vašim představám. Odpadá programování a velké úpravy v nastavení, takže jsou rychlým řešením. Pořizovací náklady se pohybují ve stovkách korun.

Domnívám se, že pro většinu e-shopařů je vhodnou volbou právě pronájem, proto se zaměřím právě na ně. V současnosti poskytovatelé nabízí moderní sofistikovaná řešení, která v zásadě umí vše potřebné.

Mezi základní funkcionality patří například správa a slučování objednávek, automatické e-maily zákazníkům při změně stavu objednávky, správa kategorií a produktů, import produktů do e-shopu z externího zdroje (data v XLS, XML, případně skladový systém), statistiky návštěvnosti (ideálně propojení Google Analytics) a další.

Při výběru e-shopu se zaměřte také na pokročilejší funkce, jako jsou možnosti segmentace pro e-mailing a další potřeby. Dobrý e-shop také umožňuje propojení se systémy přepravců nebo s účetním systémem. Pokud chcete používat sofistikovanější CRM, jako jsou například altus vario nebo Helios, dejte si při výběru pozor. Jejich napojení v základním vybavení nabízí jen několik  e-shopových řešení na trhu.

Asi nejčastější problém, se kterým se setkávám, je import dat do systému. Problém nastane, když dodavatel funguje na zastaralém systému, který neumožňuje jednoduchý export a import na bázi XML formátu. Pak je třeba se komunikovat s poskytovatelem e-shopu a domluvit postup.

Pokud to shrnu, tak při výběru e-shopu dávejte důraz na funkce, které Vám usnadní každodenní práci a ušetří čas. Než se e-shop rozjede a budete mít málo objednávek, tak můžete hodně věcí dělat ručně, ale pokud budete úspěšní, tak potřebujete mít co nejvíce procesů zautomatizovaných.

bitcoin školení listopad 24

Když už ne kvůli úspoře času a lidských zdrojů, tak zejména kvůli chybovosti. Přeci jen, člověk je v e-shopu nejčastěji chybujícím článkem.

Autor článku je CEO společnosti Shoptet.cz.

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group