Z průzkumu agentury Ipsos pro společnost Foxdeli vyplynulo, že 45 % Čechů nakupuje na internetu minimálně jednou měsíčně, přičemž nejčastěji do virtuálních nákupních košíků přidávají elektroniku a módu.
Data dále odhalila, že Češi upřednostňují služby přepravců před výdejnami zásilek a nejraději mají službu PPL. Drtivá většina dotázaných (87 %) si také myslí, že by e-shopy měly problémové zásilky řešit samy a nenechávat to na nich samotných.
Balíčky raději ke dveřím
Podrobnější výsledky průzkumu na ukázaly, že 45 % Čechů nakupuje alespoň jednou měsíčně, 21 % dvakrát a 13 % dokonce třikrát do měsíce. Naopak na webu nenakupuje vůbec jen 5 % dotázaných.
Mezi nejoblíbenější položky ve virtuálních košících pak patří elektronika (nakupuje ji zde 54 % respondentů), móda (51 %) a drogerie (40 %). Oblibě se těší také zájezdy, zážitky či služby (36 %) nebo nářadí (30 %).
Z průzkumu dále vyplývá, že Češi před výdejnami upřednostňují služby přepravců. Výhradně dopravit až ke dveřím si balíčky nechá zhruba 20 % Čechů, většinou tuto možnost zvolí 47 %. Výdejny pak preferuje 28 % a výhradně jejich služeb využívá 5 % nakupujících.
Mezi nejoblíbenějšími přepravci lidé uvedli PPL (32 %) a Zásilkovnu (31 %), ačkoliv ta není přepravcem, ale jen výdejnou. V závěsu za nimi se umístila Česká pošta (13 %) a zbytek přepravců má v oblibě jen po jednotkách procent respondentů průzkumu.
Zdroj: Foxdeli