Průzkum společnosti Foxdeli odhalil, že ani jeden z dvacítky testovaných e-shopů se nezajímal, zda si zákazník objednané zboží vyzvedne, i když kurýr na adrese při předání nikoho nezastihl.
Foxdeli uvádí, že všechny balíky přitom byly na dobírku, a protože posléze několik dnů až týdnů ležely ve výdejnách, poštách či skladech přepravců, neměly e-shopy po celou dobu ve svých rukou ani zboží, ani peníze.
Podle společnosti z výše uvedeného vyplývá, že české internetové obchody tímto každoročně přichází o podstatnou část cash flow. Průzkum proběhl na vzorku 20 e-shopů z top 100 nejoblíbenějších e-shopů české e-commerce.
Služby kazí i nepříjemní kurýři
Zboží bylo objednané vždy na dobírku a doručováno postupně všemi přepravními společnostmi, které v České republice působí (InTime, Česká pošta Do ruky, Česká pošta Na poštu, DPD, PPL, GLS, Geis, Uloženka, Zásilkovna).
Foxdeli uvádí, že ze všech dvaceti případů zákazníka ani jednou nekontaktoval ohledně vyzvednutí e-shop, jen v sedmi případech zavolal kurýr proto, aby zákazníka našel, a z toho ve třech případech bylo hodnocení kvality komunikace s kurýrem posuzováno jako nedostatečné – kurýr byl zkrátka nepříjemný.
Průzkum podle šéfa Foxdeli Martina Jareše dopadl podle očekávání. „Ani jeden z e-shopů nezaregistroval, že nezaplacené balíčky leží někde ve skladu u přepravce, a nepokusil se zákazníka kontaktovat a ‚motivovat ho‘ k vyzvednutí/doručení,“ uvedl.
Problém vězí v (ne)komunikaci
Foxdeli naznačuje, že právě zefektivnění doručení objednávky, a to nejen z pohledu e-shopů, ale i dopravců a koncových zákazníků je důležitou službou. Společnost uvádí, že umí pracovat s daty většiny dopravců v ČR, a v jednom přehledném zobrazení upozornit na problémové zásilky nehledě na to, kdo je zákazníkům veze.
„S nevyzvednutou anebo nedoručenou objednávkou je nutné proaktivně pracovat a nenechat ji bloumat po lesích. Díky lepší komunikaci nepřijdete o obchod, vyhnete se vratce a zákazník bude z vaší péče nadšený,“ uzavírá Jareš.
Zdroj: Foxdeli