Na největší IT konferenci v České republice, eD expo 2011, se 22. 3. setkalo na 600 obchodních partnerů společnosti eD system Czech. Tradiční setkání výrobců a prodejců výpočetní techniky se uskutečnilo v prostorách hotelu Corinthia na pražském Vyšehradě.
Konferenci zahájil v prvním ze tří přednáškových sálů Bohuslav Kaněra, výkonný ředitel společnosti. Partnery také upozornil na flexibilnější kreditní politiku a přítomnost kreditního manažera na každé pobočce. Po něm převzal slovo ředitel nákupu, Martin Svoboda, který představil novinky v nabídce eD system Czech. Notebooky a netbooky Packard Bell doplnily externí disky a portfolio notebooků Samsung rozšířily tablety GalaxyTab. Další novinkou jsou například grafické karty Palit. Nový kontrakt eD získalo na severy a storage IBM, které se v nabídce objeví nejspíš v průběhu dubna. Martin Svoboda také prozradil, že eD připravuje nabídku notebooků Gigabyte, několik značek e-čteček, baterie GP, antivirový software TrustPort a další.
V navazující přednášce položil Petr Schrom, ředitel rozvoje obchodu, otázku zda má ještě cenu podnikat v IT. Za minulý rok ukončilo své působení 700 prodejců (pokles o 10 %), přičemž meziročně trh IT posílil o 2,3 %. Ti co „přežili“ mají tedy větší prostor a příležitost se uplatnit. Po shrnutí vývoje trhu Petr Schrom poukázal na růst prodeje zboží přes internet o 22 % a představil příležitost pro prodejce s kamennými obchody v podobě partnerské sítě Klikman.cz. Poptávky vzniklé na e-shopu Klikman.cz jsou pak automaticky alokovány podle územní působnosti na jednotlivé partnery. Díky předpokládanému obratu partnerů v síti 1,4 mld. Kč se reselleři mohou dostat k lepším nákupním cenám i akčnímu zboží.
Další pomocnou rukou pro resellery je nová verze B2C e-shopu Tornádo Orchidej III. s analytikou od Googlu, možností splátkového prodeje Essox a plateb přes eKonto či mPeníze. E-shop, jehož denní poplatek činí 23 Kč, eD system zprovozní do 48 hodin a garantuje u něj odškodné 5 000 Kč v případě, že nedosáhnete obratu 12 mil. Kč bez DPH. Zbytek přednášky byl věnován informačnímu systému Esyco a síti Lynx.
Mezitím však již začal maraton přednášek výrobců, a já se přesunul na přednášku HP. David Koďousek, channel sales specialist, prezentoval výhody partnerského programu pro neautorizované prodejce – HP Sales Point. Partneři po registraci získají přístup k demům, materiálům na prodejnu, marketingovým balíkům a speciálním nabídkám. Zdůraznil, že Sales Point není o nižších cenách, ale především o lepší partnerské podpoře.
David Lev, PSG category manager, představil novinky z oblasti PC a notebooků. U zákazníků můžete pro nové řady byznysových notebooků argumentovat například pokoveným designem, kovovými panty, touchpointem, multidotykovým touchpadem, podsvícenou klávesnicí a dokováním. Zaujal nás také nový Pavilion DV6 vybavený špičkovými reproduktory od americké společnosti Beats Audio.
Ve vedlejším sále Martin Ulčák, FG distribution account manager, odstartoval přednášku Microsoftu. Jako příležitost pro prodej Windows 7 vidí 60 % počítačů v ČR s Windows XP, kterým končí podpora, a 37 % nelegálního softwaru, pro který můžete prodat legalizační sady. K novému PC s Windows 7 lze rovnou nabídnout i nový kancelářský balík Office, který je od dodavatele PC navíc o 20 % levnější než tzv. PKC licence (product key card).
Přednášku Martina Káni z AMD, která byla účastníky oceněna jako nejlepší, zpestřil také Dan Forster, business development manager společnosti Sapphire. Ten návštěvníky překvapil například řadou testů, kterými musí produkty Sapphire projít, než se dostanou na trh.
Na první ze dvou přednášek Epsonu Marcel Divín, key account manager, vysvětlil partnerům, proč mají byznysové skenery stále své místo vedle multifunkcí. Jejich prodejními argumenty jsou vyšší výdrž, výkon a dnes stále důležitější nástroj pro document management system – Epson Event Manager.
Po skenerech přišly na řadu inkoustové tiskárny se systémem Durabright. Jeho přednostmi jsou univerzálnost, která dovoluje kvalitní tisk na obyčejný 60g papír i tisk fotografií, a také velká rychlost schnutí, díky které tiskárna nemusí čekat při duplexním tisku. Epson se letos soustředí na malé a střední kanceláře, pro které nabízí řadu BX. Novinkou na trhu je multifunkce Epson Stylus BX925 s Wi-Fi rozhraním, která se sama nakonfiguruje do sítě.
Jaké novinky představili další výrobci, zjistíte z fotografií v galerii z výstavního sálu níže. Sérii přednášek zakončil Peter Varga, account coordinator ze společnosti Google, s prezentací zaměřenou na příležitosti, které přináší internetový marketing. Čeští spotřebitelé patří údajně mezi nejaktivněji nakupující na internetu. Většina partnerů v publiku přiznala, že již e-shop má, a tak prodejci kvitovali zprávu, že česká internetová ekonomika má růst meziročně o 12 % i v dalších letech.
Na závěr akce vylosoval Lukáš Bauer, reprezentant a olympionik v běhu na lyžích, šťastné výherce netbooku Packard-Bell, notebooku Samsung, projektoru Epson, iPadu 2 a poukazu v hodnotě 50 000 korun, který výherce vyměnil za luxusní zájezd.
Atmosféru konference pro vás zachytila naše IDGTV ve videu, kde Gabriela Havránková, vedoucí marketingu, shrnula koncept letošního eD expo a Martin Svoboda prezentoval novinky v portfoliu eD system Czech.
Zdroj: ChannelWorld