Předražení moderátoři, jak David Petrovič, obchodní ředitel, s nadsázkou představil sebe a Martina Zavřela, generálního ředitele společnosti 100Mega Distribution, uvítali partnery na výročním Dealers Day 2011.
100Mega slavila 20 let a na její akci se sešlo na 300 prodejců, které čekaly stánky 38 vystavovatelů. Celá akce byla pojata v havajském stylu, a i Martin Zavřel s Davidem Petrovičem proto postupně v průběhu dne nahrazovali své obleky za odpovídající outfit pro večerní párty.
Po nich se již ujal slova Roman Vejražka, business account manager ze společnosti Epson, která byla hlavním partnerem akce. V loňském roce si podle jeho slov celosvětově vybralo projektor Epson 2,4x více zákazníků než výrobce na druhém místě. Připomenul také výhody 3LCD technologie, kterou Epson v projektorech používá již 25 let.
Celkem má Epson v nabídce 59 modelů projektorů, nově je rozšířily low-endové (nejprodávanější) projektory EB-S23, EB-X12, EB-W12 s výkonem 2600 – 3000 lumenů, zobrazení USB 3v1 a HDMI. Novinkou je funkce horizontální korekce lichoběžníku – posuvník pro rychlou opravu zobrazení, pokud nepromítáte kolmo na zeď.
Roman Vejražka také připomenul podzimní promo akce s možností získat prezentér, projekční plátno a videohru.
Marcel Divín, business account manager ze Epsonu, se věnoval tiskovým řešením. Upozornil partnery na novou strategii, která cílí více na firmy, a v rámci které Epson uvedl na trh tisková řešení WorkForce Pro (design a kvalita laseru, ale tisk v inkoustu). Na tyto tiskárny prodané do 31. 12. 2011 se vztahuje navíc tříletá záruka. Kromě dvou modelů plánovaných na první čtvrtletí 2012 Epson do konce roku uvede dále 12 nových produktových řad laserových tiskáren.
Výrobce letos spustil také promo na spotřební materiál – ke každému multipacku inkoustů má zákazní nárok na zpáteční letenku po Evropě zdarma (bez poplatků).
Od UPS k sítím
Proč je dobré používat UPS, partnerům vysvětlili Pavla Kolomazníkova, channel manager IT distribution, a Vítězslav Novák, sales manager společnosti Eaton Elektrotechnika. Kromě nejčastějších problémů v elektrické síti jako jsou výpadek v napájení, krátkodobé podpětí nebo přepětí, si můžete hardware poškodit např. i starým vysavačem.
Pro malé kanceláře a byty Eaton nabízí řady Protection Station a Ellipse Eco. Datové sítě, malé servery, pracovní stanice a kancelářská zařízení ochrání i při trvalém podpětí/přepětí technologie Line-interactive (např. novinka 5PX s možností měření spotřeby a montáží jako tower i rack). Všech 9 nejběžnějších problému v síti dokáže řešit technologie On-line vhodná pro datová centra, zdravotnictví a servery. UPS jsou také vybaveny tzv. Advanced Battery Managementem, což je technologie prodlužující životnost baterie.
Martin Bratičák, indirect sales channel manager společnosti ZyXel, svou přednášku začal pozvánkou na webové stránky ZyXelu, kde naleznete veškeré potřebné informace o produktech. Další znalosti pro prodej produktů si můžete doplnit na školeních. Za loňský rok Zyxel proškolil v rámci tzv. Education Center 240 firem. Podporu prodeje pak zajišťuje tým 15 lidí, prý stačí zavolat.
Od. 1. 10. ZyXel uvedl na trh nejmenší levné switche od 150 Kč, v rámci portfolia však nabízí i šasi řešení pro nepřetržitý provoz. Nejen pro „síťové analfabety“ výrobce nabízí produkty řady 15xx se správou přes grafické rozhraní. Na všechny přepínače nabízí pětiletou záruku.
V oblasti podnikové bezpečnosti ZyXel nabízí USG zařízení tzv. 8v1 (antivir, antispam, antiphishing, firewall, filtrování obsahu, atd. v jedné krabici). Silným prodejním argumentem je podle Martina Bratičáka průzkum společnosti Ernst & Young, podle kterého 77 % firem monitoruje chování zaměstnanců. Hardwarové firewally ZyXel nabízí pro sítě od 5 až po 500 uživatelů. Používá řešení BlueCoat, kdy z výběru 57 kategorií webů administrátor vybere ty, které mají být filtrované.
V závěru přednášky se Martin Bratičák věnoval také Wi-Fi produktům. Pro hotely ZyXel nabízí malý přístupový bod do zásuvky o rozměrech cca 10x10cm. Poslední zmíněnou novinkou je počeštěný router NBG-416N s velmi nízkou nákupní cenou. Pro nabídku do SMB pak výrobce spustil kampaň Best Networking.
PC příslušenství drží stále slušné marže
Produktový manažer společnosti Genius, Jan Gill, účastníkům představil celé portfolio PC příslušenství a spotřební elektroniky vč. robotických vysavačů Agama. Od září loňského roku pro všechny produkty zajišťuje v ČR i SR servis společnost FixIT, do které můžete využít bezplatný svoz.
Z hlavních inovací v produktech Jan Gill připomněl bezdrátový přenos signálu periferií na 2,4GHz, optický senzor BlueEye umožňující používat myš na různých površích a bezbateriové tabletové pero.
Ve 2. pololetí Genius uvádí na trh digitální fotoaparáty G-Shot 507 s 5Mpx CMOS snímačem, 8x zoomem, 2,7“ LCD displejem a FullHD videokameru G-Shot HD58T s HDMI výstupem, 5x optickým zoomem a 3“ dotykovým displejem. Součástí balení je i střihový software Arcsoft TotalMedia Extrem. Vyšší model HD1080T pak nabídne 10x optický zoom a 3,5“ dotykový displej. Zajímavým mobilním doplňkem je miniaturní LED picoprojektor GPP-1000 s dálkovým ovládáním, VGA rozlišením a světelností 12 ANSI lm.
V oblasti herního příslušenství Genius uvádí produktovou řadu GX Gaming, která zahrnuje např. pětitlačítkovou optickou myš Maurus s až 3500 dpi, laserovou myš DeathTaker s až 5700 DPI, klávesnici Imperator s 6ti programovatelnými tlačítky a herní sluchátka HS-G550. Postupně Genius představí i další modely.
Licencování podle Microsoftu
Za společnost Microsoft vystoupila Petra Bartošová, partner account manager, která přednášku započala dalšími plány spolupráce se 100Megou. Nadále spolu chtějí využívat možnosti čerpání evropských fondů pro základní, střední školy a školství obecně, nabídnout portfolio gamingových a multimediálních produktů a zaměřit se na užší spolupráci s prodejním kanálem.
Poté Petra Bartošová partnerům osvěžila pravidla licencování a vysvětlila rozdíly mezi OEM licencemi, krabicemi (FPP) a multicencemi, které jsou vhodnější pro firmy, jež jinak při auditu musí u FPP uschovávat krabice i médium. Resellerům také doporučila kopírovat COA štítky, jejich čitelnost se opotřebením snižuje.
Pro příští rok jsou prodejními příležitostmi plánovaný prodej 1,3 milionu počítačů, navíc 55 % uživatelů má stále Windows XP.V další části přednášky pak Petra Bartošová stručně představila edice Microsoft Office 2010 s PKC licencemi.
Pro oblast školství pak prezentovala nabídku Windows MultiPoint Server 2011 – řešení, kdy několik stanic (monitor, klávesnice, myš) sdílí výpočetní výkon jednoho počítače (serveru).
BenQ na setkání prezentoval produktový manažer Karel Kos, který hned ze začátku upozornil na aktuální bundle projektoru a ovladače Kinect pro konzoli Xbox od Microsoftu.
Nově představenými modely monitorů je série G s úhlopříčkami 18-27 palců, jejíž dražší modely disponují FullHD rozlišením a HDMI vstupem. U modelů s VA panely BenQ udává nativní kontrast 3000:1 a 8bitovou barevnou hloubkou. Byznysové modely BL jsou vybaveny Eco sensorem, který monitor vypíná při nepřítomnosti uživatele a senzorem pro automatické nastavení jasu. V říjnu přicházejí na trh FullHD LED monitory 22“ RL2240H (cena kolem 100 euro) a 24“ RL2450HT.
Ultrabooky na trhu již za měsíc
Vlastimil Maar ze společnosti Intel, představil partnerům nový form-factor – ultrabooky, které většina resellerů v sále je neznala. Jedná se o tenký přenosný počítač s max. 1,8 cm výšky, min. 5 hodinami výdrže na baterii, plnohodnotnou klávesnicí a touchpadem, technologií Instant-On (nabootování do Windows v několika sekundách), rozsáhlými možnostmi konektivity vč. WiDi a dalšími danými parametry.
V ČR je před Vánocemi uvedou na trh společnosti Asus, Lenovo, Acer a Toshiba, na nový rok pak HP a Samsung a postupně další výrobci. Dále Vlastimil Maar seznámil resellery s možnostmi technologie Anti-Theft, která dovoluje vzdáleně uzamknout a lokalizovat notebook při jeho odcizení/ztrátě. Prodejní příležitostí především do budoucna je technologie Wireless Display, která bude také součástí ultrabooků a umožňuje bezdrátově přenášet fullHD video i 5.1 zvuk. Další informace k technologiím Intel naleznete na www.goit.cz.
Akce se účastnila také Telefónica Czech Republic. Michal Rázga IT resellerům prezentoval O2 Předplacený mobilní internet, který zákazníkům umožňuje se rozhodnout kdy a na jak dlouho se připojit. Nejsnadnější přístup k předplacenému mobilnímu internetu získá zákazník zakoupením některé z mobilních internetových sad (5 týdnů, 3 měsíce nebo 6 měsíců).
Po vypršení předplaceného období si uživatel kartu dobíjí zakoupeným kreditem a poté může službu využívat bez jakékoli aktivace za 30 Kč za 24 hodin připojení, nebo si na stránkách webové samoobsluhy www.o2pripojse.cz aktivuje denní balíčky či předplatí přímo měsíční tarif.
Na poslední přednášce dne představila společnost AVer Media řešení HomeFree, které přijímá TV signál a dále jej šíří do počítače nebo iPadu přes lokální síť. F200 HomeFree Duet s koncovou cenou 2 500 Kč s DPH obsahuje dva DVB-T tunery s jedním anténním vstupem a LAN výstupem. F210 HomeFree Combo pak přidává analogový tuner. V rámci programu přednášek vystoupili také zástupci společností AMD, AVG, HP a Sapphire.
Následovalo losování bohaté tomboly, do které věnovaly dárky společnost Epson, Genius a samozřejmě 100Mega. Poté již mohli partneři naskákat do bazénu aquaparku a připravit se na večeři, po které Ludvík Hess, zakladatel babyboxů, poděkoval Petru Bečičkovi, majiteli společnosti 100Mega Distribution, za dosavadní podporu, a zástupci společnosti Genius následně předali vedení 100Megy dar k 20 letům na trhu. V rámci večerního programu pak vystoupili havajští bubeníci i indiánské tanečnice, o čemž se můžete přesvědčit ve fotogalerii níže.
Zdroj: ChannelWorld