Účastníky SEP 2011 uvítal marketingový ředitel Jaroslav Fabián spolu s obchodním ředitelem společnosti Eset Filipem Navrátilem pozdravem v jazycích z celého světa.
Následně mohli partneři zhlédnout nový klip, který poběží v rámci kampaně na 5. generaci produktů Nod32 a Smart Security v následujících týdnech na televizních stanicích Nova a Prima Cool a také na projekci v pražském metru. Eset na kampaň vydal celkem 12 milionů korun. Společně pak oba zástupci vedení vylosovali 12 partnerů, kteří se ještě v den akce podívali na Přerov z létajícího balónu.
Akce se zúčastnil také Juraj Malcho, chief research officer, který představil novinky z virové laboratoře Eset – výzkumu a vývoje zaměstnávajícího na 120 pracovníků po celém světě. Virus Lab již funguje také v Praze a společnost otevírá i několik dalších nových poboček mimo jiné v Kanadě, Argentině a Austrálii.
Juraj Malcho se dále věnoval inovacím v produktech. Eset provedl velký update skenovacího jádra, vylepšil skener paměti a přidal novou generaci kontroly URL. Reputační systém Threatsense.Net sbírající data od roku 2005 nyní funguje jako cloudová funkce Eset Live Grid. Součástí 5. generace řešení Eset je i nová verze HIPS (Host Intrusion Prevention System), který chrání kritická místa v OS. Více se pak o nové verzi produktů mohli partneři dozvědět na přednášce, kterou vedl Eduard Kesely, consumer product manager.
V rámci dopoledního programu si reselleři mohli vybrat čtyři půlhodinové sloty pro workshopy v šesti konferenčních místnostech stylizovaných do jednotlivých kontinentů s různými tématy k diskuzi. Prezentující zástupci společnosti Eset se však museli poprat s výpadkem proudu, který postihl celý hotel. Nutno říci, že o to víc se na přednášející snažili a živě se diskutovalo.
V „Austrálii“ seznámil partnery s roadmapou produktů Eset Braňo Styk, head of product management. Účasníci si prezentaci vychutnali na pravé písčité pláži s lehátky.
Změny partnerského programu v přípravě
V „africké místnosti“ prezentoval tým Evy Zárubové, channel account manažerky, Lukáše Herouta, channel marketing manažera a Maroše Mihaliče, channel sales specialisty, návrhy dvou variant změn partnerského programu, který má za úkol odlišit aktivní partnery od pasivních.
Maroš Mihalič partnery upozornil, že si v následujícím měsíci mohou domluvit schůzku a budoucnost partnerského programu prodiskutovat. Stejně tak připomenul možnost individuální domluvy podmínek při pohybu na hranici mezi jednotlivými úrovněmi partnerství.
Management na vlně chill-outu
Jaroslav Fabián s Filipem Navrátilem „provozovali“ asijskou chill-outovou zónu, ve které měli partneři možnost diskutovat jakékoli téma se zástupci managementu českého Esetu. Nejčastěji prodejci probírali možnosti marketingové a prodejní podpory. Vzhledem k lokálně silnému povědomí, se Eset již aktuální kampaní nesnaží tolik o budování značky, ale komunikuje především uvedení nových produktů Eset Nod32 Antivirus 5, Eset Smart Security 5 a Eset Family Security 5 s cílem podpořit jejich prodej.
Jaroslav Fabián také partnery upozornil, že zdaleka nevyužívají všech možností spolufinancování marketingových aktivit a podpory. Takže pokud máte nápad, stačí se ozvat.
Nenechte se zmást testy antivirů
Juraj Malcho na své přednášce komentoval kvalitu statických i dynamických testů, které podle něj mnohdy nedovolují jednotlivé produkty reálně reprezentativně srovnat. Výběrem metodologie a reprezentativnosti vzorků lze podle Malcha výrazně zkreslit výsledky. Ve závěru se pak produkty top výrobců liší o desetiny procent, což nemá velký statistický význam.
Jedinou nezávislou organizací sestávající z výrobců, testerů i redakcí odborných časopisů, která dohlíží na zavedení standardů pro testování je podle Malcha AMTSO (Anti-Malware Testing Standards Organization), jmenoval také testy Virus Bulletin a AV-Comparatives.
Android – rostoucí trh pro bezpečnostní řešení
Martin Jonáš, customer support manager, mluvil na svém workshopu o zabezpečení Androidu, který je nejprodávanějším mobilním operačním systémem, a tudíž také nejvíce v hledáčku kyber zločinců. Jedná se o otevřený systém bez kontroly nad vytvořenými aplikacemi, proto vzniká trh pro mobilní bezpečnost.
Následně Martin Jonáš předvedl naživo partnerům Eset Mobile Security, které na trh přijde v listopadu. Mobilní produkt obsahuje antivir, který je aktivní pouze při stahování aplikací a obsahu do telefonu, antispam pro filtrování hovorů a sms a anti-theft modul pro definici povolených simkaret, vzdálené uzamčení telefonu a vymazání dat. Zajímavou funkcí je také GPS lokace ztraceného telefonu. Kromě dostupnosti na Android marketu však zatím není o dalších způsobech prodeje licencí rozhodnuto, partneři budou o licenční politice informování v na Eset Partnerské zóně.
Cesta kolem světa za dva dny
Odpoledne Eset připravil týmovou soutěž pro každý kontinent. Na americkém kontinentu pomáhal Lukáš Herout s láhví tequily partnerům překonat mexicko-americkou hranici, přičemž útěk komplikovala policistka Jana Křížová, customer care manager.
V Austrálii si partneři vyzkoušeli člunkový běh na skákacích botách s Kateřinou Křečkovou, channel sales specialistkou, na Antarktidě stavěli iglú na čas s produktovým manažerem consumer řady produktů Edou Kesely a zahřát se mohli eskymáckou vodkou podávanou z rukou sličné eskymačky Šárky Bartošové z marketingu. V Africe museli partneři vylézt na Kilimandžáro a v Asii mohli ochutnat divokou asijskou kuchyni připravenou Jaroslavem Fabiánem a vyzkoušet zápas v sumo řízený Filipem Navrátilem. Evropa pak byla odpočinkovým vědomostním kvízem s bavoráky Martinem Jonášem a Sašou Cvancigerovou.
Hlavní cenou pro každého člena vítězného týmu byl digitální fotoaparát. V individuální soutěži o volný let balónem partneři sbírali body za vytažení kuličky z tajemných nádob s neznámými látkami a živočichy a za pozření příšerných pochoutek ze všech koutů světa. Večer si mohli ještě bodově přilepšit vyluštěním šifry ukryté v exotických průvodkyních.
Po večeři byli vyhlášeni Eset Top partneři roku 2011, vystoupily Divoké kočky, brazilské tanečnice a žízeň účastníkům uhasila barmanská show.
Prodejci se dočkali taky zpívání písně v podání Eseťáků a nakrojení dortu k 10. narozeninám společnosti.
Později večer pak všichni účastníci vypouštěli lampiony s narozeninovým přáním Esetu a ty, kteří vydrželi až do úplného závěru, čekal nefalšovaný striptýz. Podle vyjádření hned několika partnerů, kteří celý den prožili, Eset již popáté připravil netradiční a zábavné setkání. Oceňujeme především kreativitu zaměstnanců Esetu, kteří ve vlastní režii vytvořii příjemné prostřední pro výměnu zkušeností a novinek. Fotogalerie níže je důkazem, jak funguje i ve známých firmách dobrá parta se smyslem pro humor.
Zdroj: ChannelWorld