Podzimní setkání partnerů eD System Czech se uskutečnilo 26. 9. na západočeském zámku Zbiroh. Jaké novinky v distribuci jednotliví výrobci prezentovali? Jako mediální partner letošního setkání partnerů eD System Czech jsme nechyběli na části Bohemia a navštívili vybrané přednášky, seznamte se s novinkami v distribuci.
Ranní blok přednášek odstartoval Pavel Buzek z analytické společnosti GfK. Představil známé výsledky trhu spotřební elektroniky a IT z posledních čtvrtletích. Z nich vyplývá, že zákazníci sice nakupují méně, ale zároveň dávají přednost dražším zařízením.
V dalších letech nadále bude přetrvávat dominance smartphonů a tablety, které prakticky jako jediné potáhnou celý trh dopředu. K překvapení všech příjmy z jejich prodeje porostou ve střední a východní Evropě v nejbližších letech podle GfK přibližně o 6 %.
Za pozornost též stojí informace, že český internetový prodej představuje téměř 40 % a jeho podíl v obchodu je nejvyšší ze všech zemí střední Evropy.
Co se děje na trhu disků?
Iva Bednářová ze společnosti Seagate představila novinky především v segmentu SSHD disků. Pozornost si zasloužil také pevný disk o výšce pouhých 5mm, který se objeví na vánočním trhu v ultra mobilních zařízeních od Dellu a Lenova.
Přítomným Iva Bednářová osvěžila, proč jsou některé disky dosud prodávány pod značkou Samsung, pokud tedy vaši zákazníci chtějí 2,5‘‘ disk s kapacitou 1TB, prodejte jim Samsung, jde o Seagate.
Dále připomenula výhody služby Seagate Recovery Services a dodala, že zanedlouho bude certifikovaný partner přímo v ČR a disky nebudete muset disky zasílat do Holandska.
Představila též partnerský portál, který je zatím dostupný pouze v angličtině, ale zpětný rabat obdržíte na účet v korunách a to vše bez dalších poplatků bankám.
Z výrobců pevných disků nechyběl ani druhý velký hráč, Western Digital. Pavel Zachensky na úvod zmínil, že z regionu CEE (7 zemí) má Česká republika největší odběr.
Přítomné partnery seznámil s novou technickou podporou a připomenul certifikovaný program WD University. Ve svém vyhrazeném čase dodal, že WD začal v září vyrábět 4TB disky pro spotřebitele a již brzdy se objeví na trhu, především v modelech My Book.
Poté se slova ujal Martin Kalab, který partnery podrobněji partnery seznámil s nabídkou enterprise disků a připomenul, že pro testovací scénáře a certifikace ve výběrových řízeních je možné dohodnout bezplatné zápůjčky.
Čím nalákat zákazníky na prodejnu? Nejdražším PC!
Michal Útrata za počítačovou divizi Lynx věnoval svůj čas podpoře prodejců. Pokud tedy nevíte, jak do své prodejny nalákat zákazníky, nechte si na prodejnu dovézt například nejdražší PC v ČR v hodnotě 199 900 Kč, případně si zapůjčte až na 60 dní jakoukoli jinou běžně dostupnou sestavu z nabídky Lynx.
Dále Martin Úhrada úspěšně zhodnotil dosud pořádané akce v rámci Lynx lan tour, kterou též není problém uspořádat ve vašem městě. Z novinek v nabídce Lynx vypíchnul pasivně chlazený Lynx Easy i3 a promo, kdy v současnosti ke každému PC Lynx získáte krabicovou verzi antiviru Norton Antivirus 2014 za pouhých 100 Kč.
Jan Grydil ze Sony na stánku i v samostatné prezentaci představil přítomným novinky, které Sony uvedlo na veletrhu IFA a na českém trhu budou k dostání již během října a listopadu.
K vidění tedy byl nejtenčí 13'' ultrabook na světě Vaio Pro, konvertibilní ultrabook s uzamykatelným systémem Vaio Duo i tablet s odnímatelnou klávesnicí a magnetickým mechanismem.
Z modelové řady Vaio zmínil, že nejprodávanějším stále zůstává Vaio Fit E. Potěšující informací je dostupnost tabletu Sony Xperia Z, který z důvodu velké poptávky prakticky nedostupný, ale nyní jej již můžete volně objednávat také u eD System.
Robert Šárik po obědě seznámil přítomné s inkoustovou tiskárnou HP Offijet Pro X, která v těchto dnech míří na český trh. Yveta Holeckova připomenula změny v číslování notebooků HP a kromě postupného rozšiřování dotykových obrazovek v mobilních počítačích pro spotřebitele se objeví na konci roku HP 250 s numerickou klávesnicí. V partnerském programu budete nově odměňování také za prodej consumer produktů.
Zbytečné obavy z cloudu?
Lukáš Jirový z Microsoftu se snažil u partnerů společným dialogem vyvrátit obavy a mýty týkající se především bezpečnosti cloudu.
Nastínil možnosti pro prodej cloudového řešení. Připomenul, že Microsoft navýšil parametry cloudu na 50 GB a zásadní novinkou v prodejním kanále se stala možnost nakupovat Office 365 v multicencích. Závěrem dodal, že na prodeji cloudového řešení můžete získat až 50% marži.
Po skončení přednáškové části následovalo losování tomboly, kdy hlavní cenou byl zájezdu ve volném výběru v hodnotě 25 000 korun.
Přes den mohli dealeři využít doprovodný program v podobě střelby z historických luků a kuší a také sokolnické umění s dravými ptáky.
Večer proběhlo vyhlášení nejlepšího stánku - za Epson cenu převzal Marcel Divín - a nejlepší přednášky - za Sony Vaio cenu převzal Jan Grydil.
V rámci večerní párty nechyběla ochutnávka whisky, degustace vín a další program to vše za doprovodu houslového dua Femme2Fatale, hudební skupiny L.A.Sunday a Banda Legal. Večer pak završila ohňová show na nádvoří zámku.
Zdroj: ChannelWorld