Orea Hotel Voroněž I v Brně hostil podzimní prezentační a výstavní část setkání Show IT společnosti ABC Data.
Pro zhruba dvě stovky zúčastněných resellerů byly připraveny informační bloky prezentací a výstavky produktů. Odborný program doprovázely soutěže o hodnotné ceny a po přestávkách na kávu se losovaly průběžné tomboly, které lákaly účastníky na prezentace generálních partnerů (HP, Vidis, Lenovo a Acer).
V rámci odpoledního programu představil obchodní ředitel ABC Data Ondřej Radovnický nového generálního ředitele Tomasze Buka. Společně pak uvedli dosavadní úspěchy a vyzdvihli, že společnost ABC Data je největším distributorem v regionu CEE a pokračuje v další expanzi.
„Rád bych vás ujistil, že ABC Data zůstane v ČR, SR i dalších zemích. Kromě toho posílíme novými kontrakty s klíčovými výrobci, které podepíšeme pravděpodobně do konce roku,“ uvedl Tomasz Buk.
Nejdůležitější je podle Buka fakt, že nejsou žádné další novinky a kromě změny na postu generálního ředitele zůstává vše tak, jak bylo doposud.
Ondřej Radovnický dále dodal, že ABC Data pokračuje s vlastní značkou Colorovo a připomenul také novou strukturu obchodního oddělení, která se měnila od 1. čtvrtletí 2014. Obchodníci se nyní dělí podle kanálů na e-tail/retail, SMB tým, VAR tým a specilisty (telco, spotřební elektronika, gaming a Colorovo).
V rámci předvánoční sezóny ještě Ondřej Radovnický zmínil, že ABC Data pomůže částečně ochránit partnery, kteří nakoupí zboží na sklad v období od 1. 10. do 5. 12. Z těchto zásob mohou reselleři vrátit až 34 % neprodaných produktů (v hodnotě).
Dále Radovnický připomenul rozšíření distribučního kontraktu na produkty Logitech pro ČR, SR i Polsko a výhradní distribuci pro EA, Activision a Blizzard.
Poté Jiří Falta, který má v ABC Data na starost projekt distribuce s přidanou hodnotou, uvedl, že dedikovaný obchodní tým od května 2014 buduje technické kompetence pro přípravu návrhů ucelených řešení s velkými partnery. Jiří Falta oznámil, že nově mohou presales podporu týmu (pro servery, storage, networking, SW, PC, periferie) využít i menší obchodní partneři.
ABC Data může resellerům pomoci od návrhu řešení, přes získání projektových cen, zajištění dostupnosti, po prodlouženou splatnost a další rozvoj v marketingových aktivitách. Primárně se můžete obracet na svého obchodníka/KAM, nebo na valueplus-pm@abcdata.eu.
Po skončení přednášek výrobců vylosovala marketingová manažerka Ivana Redajová výherce hlavní tomboly a vyzvala účastníky k přesunu na večerní část setkání do Bobycentra. Zde je po ubytování a chvilce odpočinku čekal galavečer s hlavní improvizační Show IT s Partičkou.
Zábavný pořad Partička plný vášní, nečekaných odhalení a kontroverzních situací si obchodní partneři vyzkoušeli naživo, když po rautu vystoupili Daniel Dangl a jeho hosté Tatiana Vilhelmová, Róbert Jakab, Lukáš Latinák a Marián Čekovský. Účinkující si tak mohli otestovat vlastní invenci, talent, ale i nervy. Součástí večera byla také dražba různých retro předmětů za peníze získané účastí na přednáškách a výstavce.
Partnery letošního Show IT se staly značky Acer, Colorovo, Fujitsu, Intel, Lenovo, HP, Logitech, Microsoft, Oki, Parrot, Plantronics, Samsung, TP-Link a Vidis. Dále akci podpořily a své produkty na výstavce prezentovaly firmy APC, ASRock, Asus, BenQ, D-Link, Eaton, Kensington, LG, Panasonic a Whitenergy.
Pokračujte níže na další stránku reportáže.
Zaznělo na přednáškách
Na přednášce společnosti Fujitsu zdůraznil Radovan Hošek výhody spolupráce pro registrované resellery a upozornil na akce pro školství. Pro střední a základní školy výrobce nabízí vybrané PC/notebooky s předinstalovanými Windows 8.1 za 10 eur, volitelně můžete za dalších 10 eur nabídnout prodlouženou záruku o rok. Akce je omezena do 31. 3. 2015.
Poté se věnoval hlavní prodejním argumentům serverů Fujitsu, kde se zaměřil především na nízkou spotřebu elektřiny. Další důvody spolupráce s Fujitsu pak prezentoval Samy Khaleg.
Martin Rak z TP-Linku ve své prezentaci shrnul výsledky společnosti, která drží na českém trhu 50% podíl. Připomenul hlavní milníky, z nichž poslední je otevření lokálního skladu od 1. 7. 2014.
Zdůraznil také výhody registrace na partnerský portál www.tplinkpartner.cz a partnerský program, který resellery dělí na registrované, silver, gold a smb.
Podle úrovně získávají partneři přístup do portálu, k newsletteru, on-line a telefonické technické podpoře, on-line školením, prodejním a technickým informacím, databázi manuálů a certifikátů, základním tištěným marketingovým materiálům i demo produktům.
Poté Rak vytipoval z portfolia TP-Linku produkty, které můžete nabídnout svým zákazníků podle konkrétních potřeb.
Tipy od Martina Raka:
- Zákazník chce základní router: TL-WR841N, TL-WR 841ND.
- Klient chce rychlý internet a síť a má NAS: TL-WR1043ND s gigabit LAN a WAN.
- Zákazník chce zlepšit Wi-Fi signál: extender WA850RE/TL (novinky WA854RE, WA860RE).
- Klienti chce nejrychlejší a nejmodernější router: standard AC (např. Archer C20i, C2, C5 a C7).
- ADSL modem a rychlejší Wi-Fi - TDW8961NB nebo gigabitovou LAN – TD-W8970B.
- Nemá UTP a chce připojit TV, NAS atd.: powerline adaptéry TP-PA2010KIT, TL-PA4010Kit.
- Tam, kde nestačí samotný extender neb powerline: powerline s Wi-Fi extenderem TL-WPA2220Kit.
Robert Šárik inkjety categor manager CZ/SK, představil aktuální portfolio tiskáren HP Officejet. Ukázal partnerům běžící promo akce a programy. Např. v rámci HP Trade In výrobce odveze zákazníkovi staré tiskárny, ekologicky je zlikviduje a proplatí mu část na nákup nových tiskáren. Roman Šárik také upozornil na prodloužení záruky na tři roky (po registraci) u vybraných tiskáren Officejet a Officejet Pro.
Poté Šárik prezentoval hlavní novinky v nabídce LaserJet produktů a upozornil také na aktuální promo akce. Např. při nákupu tří zařízení řad M4xx/M5xx získáte tablet HP zdarma. Připomenul také, že u autorizovaných distributorů si můžete zažádat o demo zařízení.
Portfolio komerčních notebooků HP a důvody, proč je nabízet, představil Peter Orechovský. Kromě šířky nabídky vypíchnul např. aplikace a nástroje pro zabezpečení a správu. Více se k nabídce business notebooků HP dočtete zde. Upozorníme např. designovou vlajkovou loď HP EliteBook Folio 1040 G1.
Technologie v oblasti interaktivní komunikace společnosti Vidis prezentovali Robert Pusz spolu s Janem Chalupeckým z firmy ABC Data. Podle Pusze dotyková zařízení spojuje to, že je používá většina lidí, dotyk podporují Windows 8 a 10 a většina škol používá nějaké interaktivní tabule.
Jako výhody dotykových panelů nad projektory zdůraznil jasnější a ostřejší obraz, vyšší rozlišení a úsporu dalších nákladů (na lampy, kalibrace atd.). Navíc jde o AIO řešení, které nepotřebuje další plátno/tabuli, a jejich držák a reproduktory.
Kde najít zákazníka? Robert Pusz vyjmenoval vzdělávací instituce, malé a střední konferenční místnosti, zasedací místnosti, média, architektonické kanceláře, facility management a digital signage.
Zatímco o interaktivních tabulí Vidis očekává růst celosvětového trhu od 2014 do 2018 o 15,95 %, v interaktivních LCD to má být 332 %. Růst společnost očekává především ve firemním segmentu.
ABC Data nabízí panely Avtek a CTouch. CTouch je prémiová značka (úhlopříčka 47-84“, multi dotyk od 4 do 32 bodů, rozlišení FullHD až 4K). Avtek pak zastává entry level značku (55,65“, dotyk přes 4 body, Full HD rozlišení). Po registraci se záruky prodlužuje zdarma o rok na tři roky. Na stánku Avtek ukazoval také projektory ASK Proxima a skartovačky Rexel.
Jaroslav Král představil SMB portfolio společnosti Lenovo, které pokrývá značka Think. Většinu zmiňovaných produktů naleznete v dřívější reportáži.
Radomír Lev, channel sales specialist společnosti Acer,v úvodu své prezentace upozornil na servisní středisko v Brně, které umožňuje průměrnou dobu opravy produktů tři dny. Připomenul také program „Slib spolehlivosti“, kdy u vybraných notebooků, desktopů, monitorů, projektorů a tabletů Acer v případě oprávněné poruchy v prvním roce proplatí zákazníkovi 50 % nákupní ceny (acerpromise.com). Poté představil nové modely v noteboocích. Hlavní novinky si můžete prohlédnout v dřívějším článku.
Dále zmínil rozdělení partnerů podle dosaženého obratu v programu Acer Synergy, pravidelné měsíční promo akce, kvartální akce Run-rate selection zaměřené na speciální nákupní ceny komerčních produktů a demo program, kdy si silver partneři může jednou za kvartál koupit produkt s 50% slevou.
Filip Rajm produktový manažer pro značku Colorovo představil tři produktové řady tabletů CityTab (Lite, Vision, Supreme). Nejvyšší řada Supreme je podobně jako Vision osazena IPS panely, ale navíc disponuje procesory Intel Atom. Díky tomu tablety Supreme pohání operační systém Windows 8.1 a jsou vybaveny balíčkem Office 365 s předplatným na 1 rok zdarma. Rajm zdůraznil, že poruchovost u nejnižší řady Lite dosahuje zhruba 1,5 %. Ve smartphonech pak Colorovo nabízí dva modely označované jako CityTone.
Větší osvětu by podle Filipa Rajma měli partneři dělat u power bank PowerBox, protože řada zákazníků stále neví, k čemu jsou tyto „krabičky“ dobré. V závěru pak Rajm v rychlosti shrnul spotřební materiál této značky a upozornil na certifikace kvality.
Zdroj: ChannelWorld