Huawei Channel Conference 2015 se uskutečnila 18. 6. pár minut jízdy od Prahy, v hotelu Park Holiday Benice. Pro účastníky připravili lokální i zahraniční zástupci Huawei ukázky a prezentace řešení v oblastech IP a IT, ale také stran partnerské spolupráce. Na závěr prezentací byla za doprovodu „robotaneční show“ slavnostně představena nejnovější verze storage systému OceanStor V3.
Úvodního slova se chopil pan Guanjun, prezident divize Enteprise pro region střední a východní Evropy a severských zemí. Nejprve vyvrátil několik mýtů u společnosti. „Huawei považuje Evropu za svou druhou centrálu,“ komentoval význam regionu.
Huawei v České Republice působí od roku 2004, přičemž dnes je klíčovým partnerem pro mobilní operátory. Divize Enterprise Business Group (EBG) se pak soustředí na datové i komunikační technologie pro korporátní i veřejný sektor. Mobilní zařízení pro koncové zákazníky obsluhuje divize Terminal Business Group.
Dále Guanjun na srovnání čísel z oficiálních finančních výkazů ukázal, že Huawei investuje do IT více než Cisco či HP, a podobně tak i náklady na zaměstnance přesahují oba konkurenty.
Zmínil také výdaje na marketing. Z pohledu partnerské podpory je dispozici marketingový fond. Partneři mohou posílat své techniky na školení do Huawei, pokud získají certifikaci, výrobce kryje náklady. Dále lze tyto zdroje čerpat např. na pořádání akcí.
Willy Song, ředitel EBG v Huawei Czech, poté shrnul, že složená míra růstu podnikové divize dosahuje 30 %, loňský obrat divize činil 4,1 miliardy dolarů a letos Huwei plánuje překonat 5 miliard, z čehož by channel partneři měli přinést 2,9 miliardy dolarů.
Poté Song představil partnerům BDII Strategy (tzv. Business Driven ICT Infrastructure Strategy), která staví do středu zájmu zákazníka. V ČR se chce Huawei soustředit především na vládní projekty a segmenty energetiky, financí a ISP.
Následně channel manager EBG Jan Kašpar shrnul strukturu partnerů Huawei. Kanál resellerů v úrovních registered, authorized, silver a gold nakupuje od distribuce (v ČR – DNS, Veracomp a SWS), vedle nich pak Value-added Partneři (VAP), Carrier Reseller Partneři a Global Alliance Partneři mohou nakupovat od Huawei napřímo. V ČR zatím GAP ani VAP partner není, ale několik jich k těmto úrovním směřuje.
Huawei umožňuje dva modely spolupráce v oblasti servisních služeb. Tzv. Huawei Brand Service, kdy partner přeprodá řešení a Huawei zajistí poprodejní služby zákazníkovi. Nebo Partner Brand Service, kdy partner prodává řešení včetně vlastní servisní podpory a Huawei poskytuje resellerovi servisní podporu L3/L4 včetně zajištění dostupnosti náhradních dílů.
Na co by se partneři měli soustředit? Jan Kašpar radí zaměřit se na oblast datových sítí, dále pak na servery a zejména storage a do třetice na konferenční a teleprezenční řešení.
Strategie pro český trh
V České republice chce Huawei přejít na dlouhodobou strategii a prosazovat se ve zmíněných čtyřech vertikálách, pro které má alokovány zdroje. Společnost chce získat více strategických zákazníků (a jejich referencí) a soustředit se na projekty s vyšší šancí na úspěch.
Obecně se Huawei lokálně zaměří na zvyšování kompetencí partnerů, motivaci distributorů k získávání dalších tier-2 resellerů a na podporu partnerů v menších zákaznicky orientovaných marketingových aktivitách. Marketing má společnosti také pomoci ke generování dalších leadů. Neméně důležitá je i motivace partnerů zlepšováním jejich ziskovosti.
Poté již zástupci vedení společnosti Huawei slavnostně odhalili řadu storage OceanStor v3 a seznámili partnery s jejich parametry a prodejními argumenty.
Součástí dalšího programu konference bylo představení produktové strategie, ale také plánů v oblasti poskytování služeb. Večer byla připravena slavnostní večeře s živou hudbou a dalším neformálním programem.
Zdroj: ChannelWorld