Již po patnácté se obchodní partneři společnosti eD system Czech setkali na největší jarní IT konferenci – eD expo, kde své produkty a služby prezentovalo 66 vystavovatelů. Ve výstavním sále pražského hotelu Clarion účastníky čekalo také 15 nových značek, které společnost za poslední půlrok zařadila do svého portfolia.
Partnery ráno přivítal marketingový ředitel Daniel Vondráček a představil několik premiér, kterými se letošní eD expo pyšnilo. Návštěvníci, kterých se sešlo na 830, si poprvé v ČR mohli prohlédnout transparentní displej LG prezentovaný na lednici Coca Coly, jediný vzorek v Evropě 4K dotykového displeje s uhlopříčkou 2 m firmy BenQ, k dispozici byly kvadrokoptéry IRIS firmy 3D Robotics a MSI zde mělo evropskou premiéru nových pevných desek a českou premiéru mini-PC Cubi.
Vyzkoušet si partneři mohli také virtuální realitu na stáncích společností Nvidia a Samsung. Nechyběly ani výstavky chytré elektroniky (např. iHealth či Mother), 3D tisk, nová technologie tisku HP a živá ukázka Windows 10. Svůj stánek zde měla i společnost 3DV360 Limited, která vytváří největší evropskou 3D produktovou fotobanku pro prohlížení elektroniky on-line, a s eD systemem uzavřela nově exkluzivní kontrakt.
Kulinářská kuchyně po celý den připravovala čerstvé sarančata, červy, cvrčky a šváby podle chuti a preferencí resellerů. Ve foyer se nacházel stánek kavárny Bitcoin Café, která prodává kávu pouze za virtuální měnu, a ve fotokoutku firmy Canon se účastníci mohli nechat vyfotit a vytisknout na vlastní obálku časopisu ChannelWorld.
Přestávky pak kromě různorodého občerstvení osvěžilo především promítání videa, na kterém zatancovalo vedení společnosti eD system Czech, a splnilo tak slib a poděkovalo za vítězství v anketě ChannelWorld Awards v kategorii Broadline distributor roku 2014. Na 4K dotykovém panelu BenQ účastníci zhlédli i veselý klip o tom, jak se video natáčelo.
Celá konference vyvrcholila bohatou tombolou, jejíž hlavní cenou byl 3DS Drone IRIS1 s gimbalem, GoPro Hero 4 a FPV monitor v celkové ceně 50 000 korun. Od hotelu Clarion poté vyrazila historická tramvaj do Muzea městské hromadné dopravy, kde se konala večerní VIP párty (více v galerii zde).
Ohlédnutí za přednáškami
Michal Sztemon z AMD nejprve v úvodu prezentace zmínil nedávné úspěchy firmy – osazení grafických karet v Apple iMac s retina displejem, umístění karet AMD Firepro v čele žebříčku úspory Green 500 a již dřívější vítězství dodávky procesorů pro herní konzole.
AMD nedávno rozšířilo nabídku osmijádrových procesorů o nejvýkonnější modely AMD FX 9590 a FX 9370. Michal Sztemon upozornil, že tato řada procesorů má odemčený násobič pro přetaktování a zdůraznil jejich velmi vysoký grafický výkon při použití v kombinaci s grafickými kartami s čipy AMD.
U levných procesorů Athlon zdůraznil čtyřjádrové modely. U architektury APU pak vzpomenul nedávné rozšíření o model A8-7650K se čtyřmi CPU a sedmi GPU. Všechny však podporují funkce HSA, TrueAudio či AMD Mantle pro plynulejší hraní. AMD také přichází z funcionalitou FreeSync (vyžaduje buď grafiku nebo APU od AMD, ovladač a podporovaný monitor), která eliminuje screen tearing bez zpoždění a snížení odezvy. Ve druhém čtvrtletí můžeme očekávat také nové mobilní čipy Carrizo s jádry Excavator (o 5 % vyšší výkon a o 40 % nižší spotřeba).
Iva Bednářová ze společnosti Seagate představila novou podobu firemního loga a prezentovala další zaměření na kompletní řešení ukládání a zálohování dat. To podtrhují akvizice firem LSI (výrobce flash), Xyratex, EVault (online ukládání dat), LaCie (vyšší třídy externích disků a NAS).
Z pohledu koncových zákazníků rozdělila Iva Bednářová portfolio Seagatu do tří skupin: IT komunita (Enterprise HDD s prodlouženou zárukou na pět let, Desktop HDD, a Wireless & Cloud– externí disky s bezdrátovým přísupem), malé a střední firmy (NAS HDD a Wireless & Cloud) a spotřebitelé v chytrých domácnostech (NAS HDD pro domácí síť/media storage a opět Wireless & Cloud).
Dále zmínila vlajkovou loď interních disků Seagate – hybridní SSHD pro desktopy i notebooky, disky pro NAS, které zahrnují službu Rescue (záchranu dat) a jsou k dispozici i ve verzi Enterprise, a Surveillance HDD pro dohledové systémy a DVR, které údajně registrují výrazný nárůst prodejů.
Lukáš Jírový z Microsoftu partnerům předložil aktuální akci cash back Office 365 v rámci programu Open, ve které si můžete při dodávkách SMB zákazníků (komerční a veřejná správado 50 licencí)vydělat o 53 % více. Procenta zpětné marže se načítají ve čtyřech úrovních. Partneři je mohou získat jednak přímo za prodané licence Office 365 prostřednictvím smluv Open, navýšit si je mohou, když prodají během akce tyto licence třem různým zákazníkům, a ještě více vydělají, kdy od 1. 2. do 30. 6. prodají Office 365 Open alespoň 25 klientům. Dalších 10 % Microsoft přidá za všechny prémiové verze služeb Office 365 prodané prostřednictvím programu cash back. Odměnu vyplácí přímo Microsoft.
Pokud se resellerům podaří v období od 20. 4. do 30. 6. prodat zmíněným SMB zákazníkům nové licence Office 365 Business nebo Business Premium (pozor ne při obnově předplatného) získají zpět další cash back. Zakázku však musí schválit distributor nebo account manager výrobce.
Nově Microsoft spustil službu implementační podpory pro nové objednávky komerčních plánů Office 365 (zatím platí do 30. 6.). Pokud nasazujete u SMB zákazníka poprvé Office 365 ve více než 30 předplatných, Microsoft vám před distributora vyplatí 5 000 Kč a 10 % z celkové ceny prodaných licencí na implementační služby. Akce platí pouze pro kvalifikované partnery, kteří prošli školením u distributora a aktivně používají Office 365 ve své organizaci.
Vojtěch Doležal ze společnosti Lenovo připomenul deset důvodů, proč prodávat ThinkPad: kvalitně zpracované tělo (MIL SPEC testy), profesionální zabezpečení, rychlé nabíjení Rapid Charge, ochrana pevného disku (active protection systém), balík SW, tiché a účinné chlazení, rychlejší odezva, klávesnice odolná proti polití, touchpad a trackpoint a nadstandardní záruky (lokální servisní síť po ČR).
Dále Vojtěch Doležal zdůraznil maržovost produktu, který je na trhu více než dvacet let a loajalitu spokojených uživatelů, kteří notebooky kupují pro náročné pracovní využití. Poté představil jednotlivé produkty – mezi nimi i špičky ThinkPad X1 Carbon nebo ThinkPad X250.
Značku periferií Steelseries zaměřenou čistě na hráče představil Flemming Gyldenhammer. Celosvětově (98 zemí) značka vytrvale roste a Gyldenhammer vzhledem ke složené meziroční míře růstu herního trhu o 21 % předpokládá další úspěch. „Pokud chcete být lepším hráčem, potřebujete lepší vybavení. To je naše filozofie, která nás pohání vpřed,“ uvedl na přednášce Flemming Gyldenhammer.
Steelseries vyrábí hráčské podložky pod myši, headsety Siberia a H Series, klávesnice a myši vč. bezdrátových herních. Portfolio společnosti však není jen o hard-core hráčích, proto výrobce nabízí např. i periferie pro mobilní uživatele hrající na tabletech a konzolích.
Lukáš Zima ze společnosti Samsung ve své přednášce shrnul obratové podmínky jednotlivých úrovní partnerského programu STEP a k nim odpovídajících zpětných rabatů a marketingových fondů. I partneři nejnižší úrovně registered již mohou využívat výhod programu odměn Point Mall, kde za prodeje sbírají body a ty mění za dárky. On-line školení a další potřebné materiály pak naleznete na partnerském portálu partnerportal.samsung.com. Z další podpory pro partnery Lukáš Zima zmínil mobilní aplikaci Samsung Printing Catalog se všemi potřebnými produktovými a obchodními informacemi o portfoliu tiskáren a obdobnou „appku“ Samsung Display Solutions pro nabídku monitorů s LFD.
V druhé části přednášky shrnul hlavní produktové novinky a trendy. V monitorech můžete očekávat prohnuté modely s vyšším rozlišením a nižší spotřebou. V tiskárnách Samsung míří na vyšší segmenty a podporu tiskových řešení. V pamětech přijdou externí SSD a nové modely SD karet. V profesionálních displejích od května výrobce uvede nové uhlopříčky a výkonnější čip SoC a v telefonech průběžně uvádí nové modely vč. Galaxy S6 (edge).
Tomáš Holubec a Petr Lupač představili obchodní model prodeje profesionálních tiskových služeb společnosti Konica Minolta. Ukázali příklad výpočtu ceny pro zákazníka při pronájmu barevné A4 MFP bizhub C3350. Cena pronájmu činí 799 Kč/měsíc a klient si zařízení pronajímá na čtyři roky. Pro srovnání prodejní cena stroje činí 37 990 Kč. K pronájmu nabídnete tiskový balík, který pokrývá kompletní provoz stroje např. při 2 000 černobílých a 200 barevných stranách měsíčně za 940 Kč/měsíc. Celkem zákazník platí 1 739 Kč za měsíc a získává nový tiskový stroj a k tomu kompletní dodávky spotřebního materiálu, náhradních díků a servisní práce technika. Partner přitom po uzavření kontraktu a instalaci tiskárny získává okamžitě celou odměnu.
Branislav Ides partnerům prezentoval novinky, které připravuje společnost Intel. V desktopových procesorech přijdou na trh 14nm čipy Brodwell a Skylake (řada U). V Broadwelu půjde o Core i5 a i7, které budou mít otevřený násobič a nejvyšší verzi grafiky Intel IRIS Pro (čipset 9). Architektura Braswell přijde ve čtyřjádrových čipech Pentium a dvoujádrových Celeronech (pro zařízení 2v1, tablety a levné notebooky). Dále Branislav Ides představil minimalistický počítač Intel Compute Stick, který byl k vidění i na stánku. Linuxová verze bude vybavena 1 GB RAM a 8GB MMC paměti, verze s Windows 8.1 dostane 2GB RAM a 32 GB MMC s možností rozšíření přes paměťovou kartu. Mini-PC NUC není třeba představovat, nově je dostupný s procesory Intel Broadwell a novou grafikou verze 6000. NUC s procesory Core i5 přichází i s vPro pro firemní nasazení.
Zdroj: ChannelWorld