Jarní Čejkovice s SWS sice nenabídly počasí na opalování, co však ztrácely ve stupních Celsia, hravě dohnaly nabitým programem. Neformální část setkání začala již tradičně ve středu večer degustací toho, co se na Moravě urodilo.
Ve čtvrtek se však akce rozjela naplno. Na nádvoří návštěvníky čekal stan generálního partnera akce Xiaomi, kde byly vystaveny novinky značky v oblasti chytré domácnosti. Těm se ostatně věnoval i Marek Michl na přednášce čínského výrobce.
Xiaomi si pro partnery připravilo soutěž o telefony ze svého portfolia. Úkol byl zdánlivě jednoduchý – projet co nejrychleji překážkovou dráhu pod pódiem na elektrické koloběžce či hoverboardu. Někteří soutěžící si však div nevylámali zuby.
V podzámčí potěšila káva i virtuální realita
V podzámčí tentokrát postavily své stany společnosti Acer, Lenovo, HP, Samsung, Fujitsu, Sony, Dell a Brother. Pozornost vzbuzoval především Hummer s logy herní značky Acer Predator, největší hloučky se ovšem tvořily u stánku s kávou od Microsoftu.
V oddechovém stanu pod taktovkou společnosti Dell měli návštěvníci možnost poměřit síly s profesionálním hráčem, svést lítý mentální souboj s kolegou či vyzkoušet netradiční únikovou hru ve virtuální realitě.
Microsoft do škol s Minecraftem
Zástupci Microsoftu představili aktuální promoakce společnosti. Petra Bartošová se zaměřila na on-line školicí nástroj Expert Zone a připomněla partnerům, že k nástroji existuje i uzavřená facebooková skupina s názvem CZ/SK Microsoft Resellers.
Na přetřes přišla i nabídka produktů Microsoft pro školství. V tomto kontextu Bartošová připomněla, že existuje výzva Šablony II na podporu rozvoje ICT dovedností žáků i pedagogů, jejíž prostředky dosud nebyly vyčerpány a jedná se tak o zajímavou příležitost pro partnery.
Následně představila program Cloud Solution Provider (CSP) a flexibilní nabídku pro školy, v rámci níž není stanoveno minimální množství odebíraných jednotek. Atraktivitu licenčního balíčku Microsoft 365 pro školy pak podtrhuje program Minecraft Education Edition.
Na výklad Bartošové o CSP navázal Pavel Jarolímek, který zdůraznil, že cloud v současné době používá na 30 000 českých firem, přičemž jejich počet neustále stoupá. Stále se tak jedná o zajímavou příležitost pro partnery.
Poté se zaměřil na licenční model CSP a upozornil na jeho největší výhody. Vyzdvihl zejména možnost změny počtu a délky licencí každý měsíc a možnost fakturovat buď na roční, což přináší nižší náklady, či měsíční bázi, což resellerům uvolňuje cashflow.
Nakonec se slova ujal Jiří Karhánek, který představil CSP Go Big Plan. „Velký plán“ spočívá ve spolupráci s agenturou, která kontaktuje zákazníky Microsoftu, nabízí řešení jejich problémů a odkazuje je na partnery vyškolené pro prodej CSP licencí.
Technické školení Fujitsu v Praze
Samy A. Khaleg z Fujitsu představil produktové portfolio značky, které zahrnuje vedle notebooků a zařízení 2v1 a desktopů i pracovní stanice Celsius. Ke zmiňovaným stanicím uvedl, že model M770 budou k dispozici i s grafickými kartami GeForce.
Poté předal slovo channel managerovi Ivanu Preislerovi, jenž partnery upozornil na technické školení Fujitsu pro partnery, které se bude po dlouhých šesti letech konat v Praze. Účastníci setkání získají výhodnější rabat na produkty značky.
Brácha za všechny peníze
Na přednášce s výstižným názvem Brácha za všechny peníze se Vít Vyhnálek ze společnosti Brother zaměřil na představení produktů se speciálních podporou, výhodných obchodních programů a zajímavých prodejních akcích značky.
Upozornil zejména na nový program TMP s lákavou nabídkou cash backu a výhody členství v Brother Clubu, jež se dělí na podporované partnery a smluvní partnery. Dodal také, že značka momentálně nabízí slevu pro partnery na produkty z řady InkTank a ColorLED.
Sandboxing není jen písek a krabice
Radomír Jedlička a Petr Koudelka ze společnosti Zyxel věnovali svoji přednášku sandboxingu, GeoIP a SD-WAN. Posluchače seznámili s principy sandboxingu a představili tři modely firewallů nabízené Zyxelem.
Představili i bezpečnostní systém Geo Enforcer, jenž kategorizuje IP adresy podle vybraných geografických filtrů a umožňuje nastavit firewallové brány podle lokality. Upozornili však partnery, že při nastavování je nutné brát v potaz, kde se nachází cloudový server.
Lenovo ví, jak na datacentra
Jeden z celkových tří přednáškových bloků Lenova v loveckém sálu vedl Ondřej Lorenc, který partnery seznámil s novinkami společnosti v oblasti datových center. Při představování portfolia vyzdvihl, že Lenovo je schopné postavit datové centrum prakticky od nuly.
Posluchačům přiblížil i služby, které společnost v této oblasti nabízí. Kromě pravidelné údržby a pozáručních služeb Lenovo zajišťuje garantovanou reakci do šesti hodin na problémy kritické infrastruktury a implementaci nastavení on-site.
V neposlední řadě představil velký ekosystém partnerů Lenova v oblasti datacenter a dvě řady produktů, které značka nabízí. Zdůraznil, že zatímco řada Think System obsahuje jednotlivé produkty do datových center, řada Think Agile nabízí komplexní certifikovaná řešení.
QNAP NAS nabízí až pětiletou záruku
Václav Štajner ze společnosti QNAP NAS představil produktové portfolio společnosti v čele s modelem NAS Thunderbolt 3, který disponuje převodníkem T2E, čímž eliminuje potřebu dalších adaptérů mezi Thunderboltem a ethernet.
Zaměřil se i na nabízené možnosti záruky a podpory; v tomto kontextu zmínil službu Prodloužený záruční servis QNAP, kterým je po registraci do 60 dnů od zakoupení produktu možné prodloužit záruku až na pět let.
Letos bez templářských sklepů
Večer se v prostorách zámku konal slavnostní raut a druhé kolo vinných degustací, tentokrát za hudebního doprovodu cimbálové muziky Oliny. Přesně v půl deváté se chopil úvodního slova obchodní ředitel SWS Stanislav Skalička, přivítal partnery a nastínil program večera.
Až potud se nic nevymykalo tradici čejkovických setkání. Skalička však tentokrát musel zkazit radost nadšencům prohlídek templářských sklepů, které se poprvé po 19 letech konání akce z technických důvodů nekonaly.
Skalička následně předal slovo obchodnímu řediteli lokálního zastoupení Xiaomi Martinu Dlouhému. Ten vyzdvihl spolupráci s SWS a partnery a uvedl, že v aktivitách s distributorem a jeho partnerskou sítí vidí velký příslib do budoucna.
Po úvodních slovech a tombole nastoupili na pódium energičtí L.A. Sunday s charismatickou zpěvačkou a nabídli nadupané covery hudebních hitů partnerům, kteří neholdovali cimbálovce ani zápasu Slavie proti Chelsea, který se promítal v baru.
Zdroj: ChannelWorld