Společnost Forrester v důsledku slabého prvního poletí snížila svůj odhad meziročního nárůstu globálních výdajů na IT za celý rok 2014. Podle upraveného odhadu se letos utratí o 3,3 % v amerických dolarech více než v roce 2014, celkem 2,2 bilionu dolarů. Forrester na začátku roku očekával téměř dvojnásobný výsledek.
Dvanáctka nejrozvinutějších světových ekonomik má být ve zbytku roku „lokomotivou, která potáhne celý vlak“, a přestože menší trhy, jako je například Jižní Amerika, dosáhnout vyššího tempa růstu než Spojené státy, nebude na nich taková poptávka po nových technologií. Ve zprávě to uvedl víceprezident Forresteru Andrew Bartels.
Digitální marketing poroste nejrychleji
Nejvyššího růstu má v druhé polovině rokou dosáhnout odvětví produktů a služeb spojených se zákaznickými procesy. Segment, do nějž spadají například CRM systémy, marketingové cloudové aplikace, mobilní aplikace nebo analytické marketingové nástroje, má vyrůst meziročně o 9,6 % a dosáhnout hodnoty 297 miliard dolarů.
Podobně to vidí Gartner, pro nějž je éra digitálního marketingu čtvrtou fází vývoje podniku. Forrester dodává, že 50 % těchto produktů a služeb bude prodáno ve Spojených státech.
Výdaje na technologie spojené s pracovními procesy (obchodní aplikace, počítače, tablety, chytré telefony a služby s tím spojené) mají vyrůst meziročně o 2,3 % a dosáhnout částky 1 bilionu dolarů.
Trh IT infrastruktury má letos vygenerovat příjmy ve výši 917, o 2,5 % více než v roce 2013.
Investujte!
Forrester závěrem varuje před špatnou interpretací své zprávy: „IT manažeři si mohou snížení našeho odhadu růstu IT trhu vyložit jako signál k tomu, aby snížili své investice. To by ale byla chyba. Většina zpomalení tempa růstu se odehrálo již v prvním pololetí,“ uvedl Andrew Bartels.
Nyní je podle něj zcela naopak ta správná chvíle pro investice do chytrých mobilních technologií, přičemž výrobci by mohli ve svitu špatného prvního pololetí být ochotnější k domluvě o lepší ceně.
Zdroj: IDG News Service