Skóre spokojenosti internetového obchodu společnosti Apple, které ukazuje, jak jsou američtí spotřebitelé uspokojeni s nákupy v e-shopu, dosáhlo 85, což je o pět bodů více než vloni, uvádí ForeSee.
ForeSee měří spokojenost zákazníků prostřednictvím dotazníku mezi 21 000 návštěvníky top 100 prodejních webů podle ročního obratu. Anketa probíhá každoročně od roku 2005.
Jedinou společností, která porazila Apple, byl Amazon s 89 body. Apple však svou ztrátu za konkurentem, který nastavuje pro e-tailery standard, oproti loňskému roku snížil o dva body. Apple Online store ve spokojenosti nakupujících porazil ve své kategorii americké e-shopy společností Dell (80), Hewlett-Packard (79), Sony a Microsoft (oba 78).
Loni Apple předběhl Dell a HP o jeden bod, Sony pak o pět bodů. ForeSee vloni neměřilo spokojenost zákazníků na on-line obchodu Microsoftu.
I e-tail zaostává
Apple porazil také řadu e-tailerů. Internetovými prodejci počítačů a elektroniky s nejbližším skóre jsou Newegg (82), BestBuy (80), TigerDirect (79) a PC Connection (74). Průměrné skóre deseti e-tailů prodávajících počítače a elektroniku činilo 79.
Podle Larryho Freeda, CEO společnosti ForeSee a autora reportu spokojenosti zákazníků, lze považovat 80 a více bodů jako „hranici dokonalosti“. Kompletní zprávu s výsledky lze po registraci získat na webu ForeSee.
Zdroj: IDG News Service