Osobní odběr v kamenné prodejně internetového obchodu má několik nesporných výhod oproti zasílání poštou či doručování různými přepravními společnostmi. Hlavním důvodem, proč kupující preferují osobní odběr, je možnost zaplatit za svou zásilku až v okamžiku převzetí po jeho překontrolování.
I vy jako prodejce tak máte jistotu, že se zboží k zákazníkovi dostalo, a že jej obdržel v bezvadném, neporušeném stavu. Značně se tím pádem zjednodušuje také případné řešení reklamací či dalších nesrovnalostí týkajících se objednávek. V neposlední řadě lidé ocení i skutečnost, že ušetří desítky až stovky korun za poštovné (pokud je nestojí více cesta na výdejnu).
Co si ale počít v případě, že kamennou prodejnou nedisponujete, vlastníte pouze menší e-shop, kvůli kterému se nevyplatí ji zakládat, nebo zkrátka nemáte k dispozici prostory ani dostatek finančních prostředků na zrealizování podobné ideje? Řešení je nasnadě, není nic jednoduššího, než využít služeb třetí strany – výdejního místa.
V současné době existuje několik společností, jež tyto služby nabízejí. Mezi ně patří například Uloženka, která má v České republice a na Slovensku celkem 13 poboček, garantuje i přepravu těžkých zásilek a balíků velkých rozměrů.
Zásilkovna pro změnu mile překvapí hustou síti výdejních míst, v současnosti je možné vyzvednout si zboží v jedné ze 122 poboček v obou zemích. Nedávno ke svým prodejním službám zařadil možnost vyzvednutí zásilky i obchod Žabka.
Poslední možností, jak lze zajistit osobní převzetí zboží, je využití poštomatů InPost, jejichž hlavní předností je možnost vyzvednout si zboží od pondělí do neděle v kteroukoli denní či noční hodinu.
Ve všech případech osobního převzetí odpadá především zdlouhavé čekání na poště, případně podřizování se „rozvrhu“ rozvozů přepravní společnosti. Zákazník si může vyzvednutí zásilky naplánovat podle vlastních časových možností.
Možnost osobního odběru a samotná existence kamenné prodejny navíc značně posiluje důvěryhodnost internetového obchodu. Nabízet možnost osobního odběru je zkrátka výhodné nejen pro nakupující, ale také pro vás jakožto pro majitele e-shopů.
Autor je CEO společnosti Shoptet.cz