Maloobchodníci, kteří chtějí vědět, kdo nakupuje v jejich kamenných prodejnách, dostanou do rukou nový nástroj. Facebook sjednotil svou sadu analytických produktů Facebook Analytics do jediné služby, která kromě mnoha jiného nabídne srovnání obchodních transakcí v prodejně s on-line aktivitou uživatelů.
Tato služba je bezplatná, nese s sebou však nutnost nahrát data o prodeji na servery Facebooku. Pokud to obchodník „překousne“, služba mu poskytne vhled do souvislostí mezi on-line a off-line chováním uživatelů. To umožní lépe cílit reklamu a také měřit, jak úspěšné byly dosavadní kampaně.
„Myslím, že to bude velmi zajímavé pro obchodníky, které zajímá demografické složení jejich zákazníků – kdo chodí to jejich prodejny, kdo tam naopak nechodí a jaký účinek má na uživatele reklama,“ uvedl viceprezident Gartneru Brian Blau.
Jedna z velkých výhod Facebooku – která je vlastně nezbytnou podmínkou k tomu, aby výše popsaná služba fungovala – tkví v tom, že dokáže sledovat, odkud se k němu uživatelé připojují. Společnost však našim americkým kolegům odmítla upřesnit, jak přesně to dělá a jak se mohou uživatelé tomuto sledování případně vyhnout.
Další novinkou v sadě Facebook Analytics je integrace interakcí uživatelů s profily značek. Služba tak nyní například umožní měřit, jak velký podíl uživatelů, kterým se líbí příspěvek o novém produktu, si jej následně pořídí.
Kromě toho nyní služba umí i rozpoznávat anomálie v chování uživatelů. Pokud například po aktualizaci aplikace dojde k výraznějšímu výkyvu v počtu uskutečněných nákupů, Facebook upozorní prodejce, že se něco děje.
Firmy si budou zároveň budou moci nastavit podobu analytické konzole a nechat si zobrazovat ty grafy a ukazatele, které považují za nejdůležitější.
Zdroj: IDG News Service