Facebook ukáže obchodníkům, kdo chodí do jejich prodejen

19. 4. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © .shock - Fotolia.com
Sjednocení a přidání nových funkcí do analytické platformy Facebooku poskytne obchodníkům několik nových nástrojů, díky kterým se dozví informace o svých zákaznících nebo o efektivitě reklamních kampaní. Platit budou – jak jinak – vlastními daty.

Maloobchodníci, kteří chtějí vědět, kdo nakupuje v jejich kamenných prodejnách, dostanou do rukou nový nástroj. Facebook sjednotil svou sadu analytických produktů Facebook Analytics do jediné služby, která kromě mnoha jiného nabídne srovnání obchodních transakcí v prodejně s on-line aktivitou uživatelů.

Tato služba je bezplatná, nese s sebou však nutnost nahrát data o prodeji na servery Facebooku. Pokud to obchodník „překousne“, služba mu poskytne vhled do souvislostí mezi on-line a off-line chováním uživatelů. To umožní lépe cílit reklamu a také měřit, jak úspěšné byly dosavadní kampaně.

Myslím, že to bude velmi zajímavé pro obchodníky, které zajímá demografické složení jejich zákazníků – kdo chodí to jejich prodejny, kdo tam naopak nechodí a jaký účinek má na uživatele reklama,“ uvedl viceprezident Gartneru Brian Blau.

Jedna z velkých výhod Facebooku – která je vlastně nezbytnou podmínkou k tomu, aby výše popsaná služba fungovala – tkví v tom, že dokáže sledovat, odkud se k němu uživatelé připojují. Společnost však našim americkým kolegům odmítla upřesnit, jak přesně to dělá a jak se mohou uživatelé tomuto sledování případně vyhnout.

Další novinkou v sadě Facebook Analytics je integrace interakcí uživatelů s profily značek. Služba tak nyní například umožní měřit, jak velký podíl uživatelů, kterým se líbí příspěvek o novém produktu, si jej následně pořídí.

Kromě toho nyní služba umí i rozpoznávat anomálie v chování uživatelů. Pokud například po aktualizaci aplikace dojde k výraznějšímu výkyvu v počtu uskutečněných nákupů, Facebook upozorní prodejce, že se něco děje.

ICTS24

Firmy si budou zároveň budou moci nastavit podobu analytické konzole a nechat si zobrazovat ty grafy a ukazatele, které považují za nejdůležitější.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší