Facebook není vše, myslete na všechny své zákazníky

8. 9. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Shoptet
Je velmi snadné propadnout představě, že všichni okolo nás používají Facebook a že pro podnikání bude stačit, když se dobře zabydlíte právě na této sociální síti.

Je pravda, že Facebook je největší sociální sítí na světě i v Česku. S až 4,2 milionu uživatelů měsíčně si snadno můžete sáhnout prakticky na polovinu české internetové populace. Nemluvě o tom, že máte téměř jistotu, že se vám podaří ne Facebooku najít většinu věkem mladších.

Vedle Facebooku ale můžete ještě přes 200 tisíc uživatelů najít na Twitteru, pár set tisíc na Google+ a od minulého roku také stále více na dalších sociálních sítích: Instagramu, Pinterestu, Foursquare, WhatsApp či Snapchatu. Právě mezi mladšími jsou navíc „jiné“ sociální sítě velmi oblíbené. Třeba proto, že jim umožňují být dál od rodičů, kteří je již na Facebooku dostihli, nebo proto, že mohou komunikovat jinak.

Sice příliš nevíme kolik českých uživatelů je na Instagramu, ale můžeme se domnívat, že jich určitě minimálně stovka tisíc bude, stejně jako jsou desítky tisíc lidí, kteří používají Foursquare. A má-li WhatsApp 600 milionů uživatelů celosvětově (Snapchat 100 milionů), je jasné, že větší počty uživatelů, zejména těch mladých, bude mít i v Česku.

O dnešním internetovém marketingu je známo, že musíte být nejen co nejblíže zákazníkům, ale hlavně být na více platformách. Jedině tak můžete oslovit klienty tam, kde tráví většinu času. Můžete tak získat i značnou konkurenční výhodu, vaši konkurenti se budou spíše obávat vstoupit do sítí, které dostatečně neznají a nemají je odzkoušené.

Se vzrůstajícím hladem Facebooku po penězích naleznete nové příležitosti třeba na Pinterestu. Ve Spojených Státech se stal velmi zajímavým prodejním nástrojem, a pokud prodáváte cokoliv vizuálně přitažlivého, může se velmi hodit. Pinterest je navíc tradičně velmi oblíbený u žen, takže se bude hodit tam, kde vaší cílovou skupinu tvoří hlavně dívky, ženy i dámy.

Nelze se pak ani příliš divit, že značka řetězce s oblečením Nordstrom má na Pinterestu přes 4 miliony sledujících. Pozadu není ani řetězec s domácím vybavením Lowe’s (3,4 milionu sledujících) a řada dalších značek.

Schopnost vizuálně prezentovat své produkty je dnes jedním z nejpodstatnějších požadavku na internetové prodejce. Někteří z nich jsou velmi úspěšní i na Instagramu, který mají v oblibě zejména mladí lidé. A podle čísel se může právě Instagram pochlubit jedním z nejlepších výsledků v podpoře prodeje.

Pokud budete hledat inspiraci, zkuste na Instagramu například @bonobos , @target , @harrods či @nordstrom.

bitcoin školení listopad 24

Až opět začnete řešit marketing, pamatujte, že na světě není jen Facebook.

Autor je CEO společnosti  Shoptet.cz.

Čtěte dále

Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi