Akviziční dohoda, jejíž hodnota nebyla zveřejněna, byla oznámena v příspěvku na webové stránce The Find.
Facebook tak získává vyhledávací engine, který má zaindexovány tisíce internetových obchodů.
„Klíčoví členové našeho týmu se stávají součástí společnosti a budou tvrdě pracovat na integraci naší technologie, která vám umožní vidět každý den na Facebooku pro vás relevantnější reklamy,“ uvádí The Find.
Pravděpodobně to znamená, že reklama, kterou uživatelé vidí na Facebooku, bude relevantní k produktům, které si prohlíží nebo nakupují on-line, možná bude zviditelňovat lokální prodejce.
Heuréka či Zboží.cz jako slabý odvar
Společnost uvádí, že její nákupní index zahrnuje více než 500 milionů produktů z 500 000 obchodů. Jednou z funkcionalit The Find je, že se ve výsledcích vyhledávání pokouší smíchat on-line a kamenné prodejny a ukazovat výsledky na základě „sociálního profilu“ uživatele.
Facebooku může akvírovaná technologie pomoci udělat z jeho sociální sítě hodnotnou platformu pro prodejce. Záleží na tom, jak Facebook s The Find nakonec naloží.
Prodejci na jednu stranu mohou získat velmi silný prodejní kanál, na druhou stranu to může ohrozit sílu jejich vlastní značky a e-shopu.
Se zachováním vlastní identity již nyní např. na lokálním trhu bojují internetové obchody napojené na cenové srovnávače Heureka a Zboží. Na zákazníka, který zboží vybírá a nakupuje přímo na srovnávači, navíc nemohou aplikovat velkou část prodejních nástrojů svého e-shopu.
Webový portál The Find po dokončení akvizice již nebude nadále fungovat. „Bohužel to znamená, že náš vyhledávací engine bude během několika týdnů offline.“ uvedla firma.
Zdroj: IDG News Service, ChannelWorld