Společnost EY zveřejnila zjištění nejnovějšího globálního průzkumu s názvem Decoding the Digital Home, který byl letos doplněn o odpovědi české populace v průzkumu realizovaném ve spolupráci s agenturou Stem/Mark.
Z výsledků vyplynulo, že devět z deseti Čechů tvrdí, že jsou velmi opatrných při zveřejňování osobních a finančních údajů na internetu, i když se jedná o web značky, kterou znají. Dle EY to jsou častěji ženy než muži.
„Dnešní spotřebitelé kladou na ochranu osobních údajů obrovský důraz. Jakékoli související aféry mohou mít na další rozvoj používání internetu neblahé dopady,“ uvádí Jan Fanta, partner podnikového poradenství a řízení rizik v EY.
„Podniky se musí snažit mnohem víc, ohánět se standardními prohlášeními na ochranu osobních údajů již nestačí – snaha zabezpečit údaje musí být zřejmá z jakékoliv interakce se zákazníky i při zdokonalování a inovaci nabízených služeb,“ dodává.
Přílišná šíře nabídky spotřebitele mate
Výsledky studie rovněž poukazují na fakt, že spotřebitelé se cítí být přehlceni stávající komplexní nabídkou služeb a obsahu a nedokáží si z ní uspokojivě vybrat. S tímto tvrzením souhlasí celkem 31 % Čechů, častěji ženy.
„V záplavě nabízených služeb se řada domácností ztrácí a věci neprospívají ani často neprůhledné a měnící se ceny. Chtějí-li podniky získat důvěru zákazníků zpět, musí portfolio služeb zpřehlednit a ceníky zjednodušit, aby zájemci bylo jasné, co za své peníze dostane,“ říká Fanta.
Generaci Z nevadí platit za prémiový obsah
Společnost dále uvádí, že téměř polovina (43 %) zahraničních respondentů ve věku 18-24 let by upřednostnila mobilní připojení před fixním internetem. U starších ročníků je to pouze 23 % respondentů.
EY rovněž poukazuje na to, že příslušníci tzv. generace Z se nebrání digitálním předplatným. I přesto, že mladší ročníky nemají peněz nazbyt, 42 % z nich je ochotnější připlatit si za prémiové služby, než respondenti starší 25 let (18 %).
Příkladem jsou třeba streamovací služby. Televizní vysílání či filmy přes jiná zařízení sleduje v Česku 62 % respondentů, častěji jsou to mladí lidé do 29 let. Naopak nejstarší generace 45 až 59 let častěji uvádí, že vysílání a filmy sleduje pouze v televizi.
Zdroj: EY