Průzkum společnosti GlobalWebIndex odhalil, že preventivní opatření proti šíření koronaviru zvedají žebříčky konzumace filmů, hudby či her. K nadprůměrnému využívání telefonu se například přiznalo 70 % respondentů.
Silnější nápor pociťují i herní platformy, prodeje herních počítačů a notebooků zaznamenaly podle společnosti eD system oproti loňsku 28% nárůst. Jedním z důvodů je i 18% přírůstek lidí, kteří během výjimečného stavu častěji hrají počítačové hry.
Více času na počítačové hry
Například největší herní platforma Steam v březnu zaznamenala o téměř 24 % více uživatelů oproti únoru a až 37% nárůst ve srovnání s loňským březnem. To se projevuje i na prodejích hardwaru.
„V prodeji herních počítačů a notebooků jsme za letošní březen zaznamenali 28% nárůst oproti minulému roku,“ komentuje situaci Šimon Churý, ředitel marketingu společnosti eD system. „Částečně je to skutečně způsobeno tím, že lidé mají na hraní více času.“
Podle Churého však svou roli sehrály i zprávy o možné nedostupnosti a zdražení komponentů, což některé zákazníky motivovalo k rychlejšímu nákupu za staré ceny.
Někteří lidé podle něj také mohli sáhnout po dražším počítači nebo notebooku proto, že výpadek výrobních kapacit v Číně na začátku roku způsobil nedostatek skladových zásob u standardních produktů.
Zdroj: Evropa v datech