Společnost Eset zveřejnila své finanční výsledky za loňský rok, z nichž vyplývá, že kompletní výnosy dosáhly hodnoty 560,2 milionu korun. Firma tak dle svých slov dosáhla historicky nejlepších výsledků za dobu své více než dvacetileté působnosti v České republice.
Dvouciferný meziroční růst společnosti podpořil především zájem firemních zákazníků o pokročilé vrstvy ochrany v cloudu. Nicméně i u domácích uživatelů vidí společnost zvýšený zájem o prémiová řešení.
„Výše dosažených tržeb reflektuje nejen úpravy a inovace naší produktové nabídky, ale i realitu současné doby, kdy si stále více firem i běžných uživatelů uvědomuje, že je nutné reagovat na rychlost stále se vyvíjejících kybernetických hrozeb,“ uvádí Filip Navrátil, ředitel obchodu české pobočky Esetu.
Domácnosti se zajímají o svoji bezpečnost
V segmentech produktů společnosti Eset dosáhly minulý rok růstu jak řešení pro domácnosti (12 %), tak i pro firemní zákazníky (23 %). Růst produktů pro domácnosti podle společnosti podpořila i nadstandardní podpora prodeje na konci minulého roku.
„V segmentu produktů Eset pro domácí uživatele dosáhly meziročního růstu všechny produkty, nicméně největší nárůst, 45 %, jsme zaznamenali v případě pokročilého řešení pro domácnosti (…),“ komentuje Jaroslav Fabián, ředitel marketingu české pobočky Esetu.
„Vyšší zájem měli uživatelé také o bezpečnostní řešení pro chytré telefony, u kterých vzrostl zájem meziročně o 29 %. Z těchto výsledků nám jednoznačně vyplývá, že i domácí uživatelé si stále více uvědomují rizika a chtějí tu nejlepší ochranu pro všechna svá zařízení,“ dodává.
Hybatelem růstu je pokročilá ochrana v cloudu
V případě firemních produktů dle Esetu nejvíce rostla poptávka po cloudových technologiích (170 %), a to desetkrát rychleji než v případě on-premise řešení. U pokročilé technologie XDR pak společnost zaznamenala více než 10násobný růst oproti předchozímu roku.
„V segmentu produktů pro firemní zákazníky se nám v loňském roce potvrdilo, že využívání technologií a pokročilých vrstev ochrany v cloudu je jednoznačným tahounem růstu,“ vysvětluje Fabián.
Eset meziročně rostl i v segmentu MSP, řízených službách spočívajících v komplexním outsourcingu IT ve firmách. V České republice byl přitom tento distribuční kanál podle společnosti dlouhodobě nevyužívanou oblastí.
„Firemní zákazníci si uvědomují, že potřebují řešit kybernetickou bezpečnost co nejdříve a zároveň moc dobře ví, že kontinuálně roste cena odborných zaměstnanců v kontextu jejich nedostatku na trhu,“ říká Navrátil.
Očekávání od příštího roku
I přes dosažené finanční výsledky v minulém roce jsou očekávání společnosti Eset od letošního roku spíše realistická a umírněná, a to s ohledem na aktuálně představené změny obchodní strategie společnosti na českém trhu či úpravu jejího Partnerského programu.
„V aktuálním roce očekáváme pokračující růst využívání XDR technologií a s tím souvisejících dodatečných služeb, jako je dohled, implementace a optimalizace, které našim zákazníkům mohou poskytnout přímo týmy Eset,“ nastiňuje Navrátil.
Zdroj: Eset