Aktuální zpráva společnosti Ericsson zaměřená na názory spotřebitelů na environmentálně udržitelný životní styl odhalil, že zájem spotřebitelů o životní prostředí v posledních dvou desetiletích prudce stoupl.
Ještě před dvaceti lety se znečištění ovzduší a vody podle Ericssonu obával jen jeden z pěti spotřebitelů, nyní je to téměř každý druhý. Zvýšil se též podíl spotřebitelů, kteří se zamýšlejí nad změnou klimatu a globálním oteplováním – z 13 % spotřebitelů na 50 %.
Studie rovněž odhalila, že spotřebitelé považují technologické inovace za zásadní pro řešení budoucích environmentálních problémů. Celkem 36 % dotázaných by dále chtělo, aby jim jejich zařízení pomohla zlepšit životní prostředí.
„Nástroje a služby v oblasti ICT mohou významně pomoci spotřebitelům ve snaze o snižování jejich osobních dopadů na životní prostředí,“ říká Zeynep Ahmet Vidal, vedoucí výzkumný pracovník společnosti Ericsson Consumer & IndustryLab.
„Výsledky našeho průzkumu dokazují, že spotřebitelé vnímají ICT technologie jako užitečné v každodenním životě, ať už jde o zlepšení životního prostředí, zdraví, snížení nákladů nebo zajištění pohodlí. ICT technologie mají také potenciál umožnit inovace v oblasti boje proti změně klimatu,“ dodává.
Zdroj: Ericsson