Ericsson: spokojenost s životem ve městě souvisí s konektivitou

9. 6. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © ra2 studio - Fotolia.com
Ve zprávě vypracované výzkumným týmem oddělení studujícího chování spotřebitelů zkoumá Ericsson aspekty spokojenosti s životem ve městě vycházející z městského prostředí a zapojení do společenského života. Jaké mají lidé požadavky na připojení?

Ericsson: Spokojenost s životem ve městě souvisí s konektivitouZpráva společnosti Ericsson uvádí, že lidé v megapolích řadí pokrytí mobilními sítěmi na čtvrtou nejvyšší pozici žebříčku spokojenosti, vedle dodávek vody a dostupnosti společenského vyžití, od kaváren po zábavní podniky. Na druhou stranu špatná kvalita ovzduší a nedostatek míst k parkování může zvyšovat nespokojenost.

Urbanizace je celosvětovým megatrendem. Počet obyvatel měst každou hodinu vzroste o 7 500 a lidé bezpochyby pociťují stres z přelidnění. Nicméně také pozorujeme, jak lidé ve městech využívají informační a komunikační technologie jako prostředek ke zmírnění těchto pocitů a k lepšímu prožívání městského života,“ uvedl v tiskovém oznámení Michael Björn, ředitel výzkumného týmu oddělení Ericssonu.

V souvislosti s životem ve městě lidé často vyzdvihovali dostupnost restaurací, kaváren, zábavních podniků a trhů. Obyvatelé měst jsou společensky aktivnější a jejich sociální kruhy jsou širší než u lidí, kteří ve městech nežijí.

Jako negativní faktory byly zmiňovány davy lidí a doprava. Průzkum zjistil, že průměrná doba dojíždění v 13 velkoměstech činila dvě hodiny a dvacet minut denně. Michael Björn dodává: „Lidé jsou klidnější, pokud ví, jak dlouho jejich cesta potrvá, protože jim to umožní efektivněji využívat čas. Chytré telefony se při každodenním dojíždění stávají neocenitelným nástrojem.

bitcoin školení listopad 24

„Známe-li způsoby, které lidé volí k dojíždění, můžeme díky tomu určit, které služby považují za nejprospěšnější. Například lidé, kteří dojíždějí na kole, by uvítali aplikace mapující cyklostezky. Cestující hromadnou dopravou by měli užitek z jízdních řádů a aplikací pro plánování cesty aktualizovaných v reálném čase. A řidičům vozidel by využití satelitní navigace s přístupem k dopravním údajům v reálném čase ušetřilo hodně času i stresu,“ uzavírá Björn.

Oddělení studující chování spotřebitelů oslovilo obyvatele 13 velkoměst, ve kterých žije celkem 100 milionů obyvatel. Úplná zpráva je k dispozici zde.

Zdroj: Ericsson

Čtěte dále

Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem