Podle nové studie společnosti Ericsson se 70 % spotřebitelů domnívá, že virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR) se stanou běžným standardem v oblasti médií, vzdělávání, práce, sociálních interakcí, cestovního ruchu a maloobchodu.
Studie uvádí, že pokud se hranice mezi vnímáním fyzické a virtuální reality začnou stírat, mohlo by to mít výrazný vliv na životy lidí a společnost samu. Způsob, jakým lidé žijí, pracují, přijímají informace a konzumují média, se má zásadně změnit.
Přijde 5G a s ní přijde mobilita
Spotřebitelé například očekávají, že virtuální obrazovky začnou v průběhu jednoho roku nahrazovat televizory a kina. Aby se však mohly VR a AR sloučit s fyzickou realitou a stát se běžnými technologiemi, bude zapotřebí vybudovat mobilní sítě generace 5G.
Celkem 36 % uživatelů VR a AR očekává, že 5G zajistí těmto technologiím mobilitu prostřednictvím stabilní, rychlé a širokopásmové sítě. Celkem 30 % zastánců technologických inovací pak očekává, že 5G umožní bezdrátové připojení headsetů.
Nevolnost a baterie
To je podle studie zásadní krok, neboť „sloučení realit“ zatím brání nedostatek mobility, objemné headsety a síťové zpoždění. Každý pátý uživatel již snížil četnost využívání virtuální reality a polovina respondentů tvrdí, že současné headsety brání mobilitě.
Dokonce i uživatelé virtuální reality na telefonech se v jejím používání většinou omezují na domácí prostředí. Vyšší mobilitě brání rychlé vybíjení baterie a skutečnost, že headset omezuje zorné pole uživatele.
Poté zbývá ještě jeden problém, který bohužel nevyřeší ani 5G – téměř pětina oslovených uživatelů totiž považuje za problém nevolnost způsobenou VR. Těžko říci, zda na tuto biologickou překážku bude někdy existovat technické řešení.
Zdroj: Ericsson