Ericsson: Sítě 5G umožní sloučení virtuální a rozšířené reality se skutečností

19. 7. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Ericsson
Spotřebitelská studie od Ericsson ConsumerLab ukazuje, že dnešní uživatelé virtuální a rozšířené reality očekávají výrazný budoucí dopad těchto technologií na každodenní život. Napřed však bude nutné vyřešit potíže s mobilitou a konektivitou.

Podle nové studie společnosti Ericsson se 70 % spotřebitelů domnívá, že virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR) se stanou běžným standardem v oblasti médií, vzdělávání, práce, sociálních interakcí, cestovního ruchu a maloobchodu.

Studie uvádí, že pokud se hranice mezi vnímáním fyzické a virtuální reality začnou stírat, mohlo by to mít výrazný vliv na životy lidí a společnost samu. Způsob, jakým lidé žijí, pracují, přijímají informace a konzumují média, se má zásadně změnit.

Přijde 5G a s ní přijde mobilita

Spotřebitelé například očekávají, že virtuální obrazovky začnou v průběhu jednoho roku nahrazovat televizory a kina. Aby se však mohly VR a AR sloučit s fyzickou realitou a stát se běžnými technologiemi, bude zapotřebí vybudovat mobilní sítě generace 5G.

Celkem 36 % uživatelů VR a AR očekává, že 5G zajistí těmto technologiím mobilitu prostřednictvím stabilní, rychlé a širokopásmové sítě. Celkem 30 % zastánců technologických inovací pak očekává, že 5G umožní bezdrátové připojení headsetů.

Nevolnost a baterie

To je podle studie zásadní krok, neboť „sloučení realit“ zatím brání nedostatek mobility, objemné headsety a síťové zpoždění. Každý pátý uživatel již snížil četnost využívání virtuální reality a polovina respondentů tvrdí, že současné headsety brání mobilitě.

Dokonce i uživatelé virtuální reality na telefonech se v jejím používání většinou omezují na domácí prostředí. Vyšší mobilitě brání rychlé vybíjení baterie a skutečnost, že headset omezuje zorné pole uživatele.

bitcoin školení listopad 24

Poté zbývá ještě jeden problém, který bohužel nevyřeší ani 5G – téměř pětina oslovených uživatelů totiž považuje za problém nevolnost způsobenou VR. Těžko říci, zda na tuto biologickou překážku bude někdy existovat technické řešení.

Zdroj: Ericsson

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?