Ericsson: Sítě 5G umožní sloučení virtuální a rozšířené reality se skutečností

19. 7. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Ericsson
Spotřebitelská studie od Ericsson ConsumerLab ukazuje, že dnešní uživatelé virtuální a rozšířené reality očekávají výrazný budoucí dopad těchto technologií na každodenní život. Napřed však bude nutné vyřešit potíže s mobilitou a konektivitou.

Podle nové studie společnosti Ericsson se 70 % spotřebitelů domnívá, že virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR) se stanou běžným standardem v oblasti médií, vzdělávání, práce, sociálních interakcí, cestovního ruchu a maloobchodu.

Studie uvádí, že pokud se hranice mezi vnímáním fyzické a virtuální reality začnou stírat, mohlo by to mít výrazný vliv na životy lidí a společnost samu. Způsob, jakým lidé žijí, pracují, přijímají informace a konzumují média, se má zásadně změnit.

Přijde 5G a s ní přijde mobilita

Spotřebitelé například očekávají, že virtuální obrazovky začnou v průběhu jednoho roku nahrazovat televizory a kina. Aby se však mohly VR a AR sloučit s fyzickou realitou a stát se běžnými technologiemi, bude zapotřebí vybudovat mobilní sítě generace 5G.

Celkem 36 % uživatelů VR a AR očekává, že 5G zajistí těmto technologiím mobilitu prostřednictvím stabilní, rychlé a širokopásmové sítě. Celkem 30 % zastánců technologických inovací pak očekává, že 5G umožní bezdrátové připojení headsetů.

Nevolnost a baterie

To je podle studie zásadní krok, neboť „sloučení realit“ zatím brání nedostatek mobility, objemné headsety a síťové zpoždění. Každý pátý uživatel již snížil četnost využívání virtuální reality a polovina respondentů tvrdí, že současné headsety brání mobilitě.

Dokonce i uživatelé virtuální reality na telefonech se v jejím používání většinou omezují na domácí prostředí. Vyšší mobilitě brání rychlé vybíjení baterie a skutečnost, že headset omezuje zorné pole uživatele.

ICTS24

Poté zbývá ještě jeden problém, který bohužel nevyřeší ani 5G – téměř pětina oslovených uživatelů totiž považuje za problém nevolnost způsobenou VR. Těžko říci, zda na tuto biologickou překážku bude někdy existovat technické řešení.

Zdroj: Ericsson

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci