Výzkum společnosti Ericsson ukazuje, že 62 % dotázaných spotřebitelů používá každý týden během sledování televize sociální média, za jeden rok tak jejich počet vzrostl o 18 %.
Z pohledu pohlaví se této činnosti se věnuje 66 % žen ve srovnání s 58 % mužů. Čtvrtina dotázaných spotřebitelů používá sociální média k diskuzím o právě sledovaných pořadech.
Niklas Rönnblom, hlavní poradce oddělení Ericssonu studujícího chování spotřebitelů, prohlásil: „Jelikož 67 % spotřebitelů používá ke sledování televizního vysílání nebo videa chytré telefony, tablety nebo notebooky, jsou mobilní zařízení důležitou součástí zážitků ze sledování televize. 60 % spotřebitelů dále uvádí, že každý týden využívají služby televizního obsahu na vyžádání. Roste obliba sledování televize za pohybu – 50 % času stráveného sledováním televize nebo videa na chytrých telefonech se odehrává mimo domov; nárůst tohoto typu sledování televize usnadňuje vysokorychlostní mobilní připojení.“
Předplatitelů komerčních kanálů neubyde
Přestože se chování a požadavky spojené se sledováním televize mění, pouze 7 % dotázaných spotřebitelů uvádí, že si v budoucnosti sníží předplatné televize.
Podle průzkumu dochází k tomu, že namísto omezování výdajů jsou spotřebitelé ochotni zaplatit za komfortnější zážitky ze sledování televize více peněz: 41 % spotřebitelů prohlašuje, že jsou ochotni platit za televizní a video obsah ve vysokém rozlišení.
Více než polovina spotřebitelů chce mít možnost zvolit si vlastní obsah televizních pořadů nebo videa.
Údaje pro průzkum byly shromážděny v Brazílii, Chile, Číně, Německu, Itálii, Mexiku, Jižní Koreji, Španělsku, Švédsku, Taiwanu, Velké Británii a USA. Celkem bylo provedeno 14 kvalitativních a 12 000 kvantitativních on-line rozhovorů, které zastupují více než 460 milionů spotřebitelů.
Zdroj: Ericsson