Uživatelům chytré mobily slouží delší dobu než v minulosti. Tvrdí to alespoň telekomunikační společnost Ericsson.
Na globální úrovni prý vzrostla průměrná doba, po kterou si mobilní zařízení zákazníci ponechávají než koupí nové, z 34 měsíců v roce 2011 na 43 měsíců v roce 2012. Ericsson uvádí, že nárůst je nejvíce znatelný v Evropě, která převyšuje celosvětový průměr o půl roku.
Jedním z důvodů tohoto jevu je podle společnosti Ericsson možnost aktualizace systému, kterou nabízí nejrozšířenější platformy Android a iOS, ale i ty méně rozšířené jako jsou třeba Windows Phone.
Dřívější generace platforem chytrých mobilů neumožňovala tak snadný upgrade systému. U klasických mobilů pro významnější softwarové inovace bylo a stále je potřeba koupit nový model.
Životnost chytrých mobilů se prý prodlužuje právě díky tomu, že některé nové funkce může uživatel implementovat sám stažením příslušené aplikace nebo její aktualizace, která nově či lépe využívá dostupný hardware, jehož obměna tak není potřeba.
Ericsson tvrdí, že v posledních dvou letech se změnil způsob vnímání chytrých mobilů. Uživatelům jde nyní prý spíše o funkcionalitu a uvědomují si, že k jejímu vylepšování či rozšiřování vždy nepotřebují koupit nový mobil.
To pro výrobce a prodejce znamená, že je vhodné soustředit se na hardwarovou složku nových modelů a její zdůrazňování při prodeji. Důraz lze klást na větší displej s lepším obrazem, vyšší výkon díky novému procesoru a větší operační paměti či podporu nových datových technologií.
Zdroj: Ericsson