Společnost Ericsson ve své studii Ericsson ConsumerLab uvádí, že zavádění technologie 5G má již viditelné dopady na chování uživatelů chytrých telefonů po celém světě i jejich očekávání, co se budoucího uplatnění nového standardu týče.
Jednou z oblastí, která studie identifikuje jako klíčové, je využívání mobilního signálu uvnitř budov – díky výhodám nového standardu se již dnes jeden z pěti uživatelů 5G méně často připojuje k internetu prostřednictvím wifi.
Studie pokrývá 26 trhů včetně například Spojených států, Číny, Jižní Koreje či Velké Británie, takže závěry studie lze přenést na 1,3 miliardy uživatelů chytrých telefonů po celém světě, včetně 220 milionů z nich připojených přes 5G.
Uživatelé jsou ochotní si za 5G služby připlatit
Mezi další zjištění patří okolnost, že ke konci roku 2020 mohlo na standard 5G přejít o 22 % více uživatelů s na to připravenými mobilními telefony, pokud by o nové technologii měli lepší povědomí.
Studie také ukazuje, jak 5G již dnes začíná ovlivňovat chování spotřebitelů. Kromě toho, že se méně často připojují přes wifi, takzvaní early adopters standardu 5G také tráví týdně v průměru o 2 hodiny více času hraním online her a o hodinu více s aplikacemi využívajícími rozšířené reality (AR) než uživatelé 4G.
Ericsson ovšem uvádí, že zatímco uživatelé jsou připojení 5G spokojeni s jeho rychlostí, 70 % z nich připadne nedostatečná nabídka inovativních služeb a nových aplikací. Jsou ochotni zaplatit o 20 až 30 % více za 5G připojení, pokud budou k dispozici služby, které jeho potenciálu využívají.
Opatření proti šíření koronaviru navíc podle Ericssonu způsobila, že velká většina uživatelů 5G sítí nový standard pravidelně využívala uvnitř, tedy v budovách. V důsledku toho považují pro kvalitu připojení 5G za dvakrát důležitější pokrytí uvnitř budov než přenosovou rychlost nebo životnost baterie telefonu.
Zdroj: Ericsson