Nový průzkum společnosti Epson ukázal, že přes devět z deseti (90 %) pracovníků ve školství v regionu EMEA říká, že je zásadní, aby učitelé měli přístup k tiskárně. Většina uvedených výsledků se vztahuje k České republice.
Celkem 70 % učitelů používá tiskárny v učebnách, ale mnoho z nich je nuceno používat své vlastní tiskárny. Výrazná většina (80 %) ale také uvedla, že pro své pracovní potřeby používají svou domácí tiskárnu.
Více jak tři čtvrtiny respondentů (80 %) z řad českých učitelů uvedly, že studenti dnes očekávají vyšší úroveň používání technologií než dříve, a většina (75 %) hledá lepší způsoby spolupráce a zapojení studentů.
Učitelé nejsou dostatečně proškolení
Se zlepšováním řešení se nicméně pojí náklady a někteří pracovníci v tomto sektoru (16 %) uvedli, že získání financí na potřebné technologie je klíčovou výzvou, a téměř dvě třetiny (60 %) uvedly, že nedostatek financí omezuje schopnost zvyšovat zapojení studentů a efektivitu učení.
Z těch, kteří mají možnost investovat, 60 % uvedlo, že učitelé nejsou dostatečně školeni ohledně toho, jak poskytnuté technologie účinně využívat, a téměř polovina (47 %) se obává, že se před nákupem nedostatečně uvažuje o tom, jak daná technologie zlepší učení/školení, což může vést ke špatným rozhodnutím ohledně investic.
Vzhledem k tomu, že respondenti říkají, že více než dvě pětiny (43 %) průměrného školního dne jsou stráveny používáním digitálních technologií, je podle Epsonu znepokojující, že takové problémy zde vůbec existují.
Nenechme vše na domácí tisk
Společnost Epson proto podotýká, že vzdělávací sektor by měl na základní úrovni poskytovat snadný a oficiální přístup k nástrojům, jako jsou tiskárny, zejména s ohledem na to, že 42 % respondentů v následujících 12 měsících očekává zvýšení objemu tisku.
„Zdá se, že učitelům chybí základní potřebné technologie, jako jsou tiskárny v učebnách,“ komentuje výsledky průzkumu Marcel Divín, branch office manager ve společnosti Epson CZ&SK.
Ačkoli používání jejich vlastních technologií k zajištění učebních materiálů představuje záplatu, je podle něj nespravedlivé od nich očekávat, že učitelé ponesou související náklady, a vede to k otázkám ohledně rovnosti vzdělávání, jelikož mnoho studentů bude mít učitele, kteří nemohou nebo nechtějí tento postup podporovat.
„To je velkým problémem a výrobci technologií, jako jsme my, musí dělat vše, co je v jejich silách, aby vyřešili potíže, kterým tento sektor čelí,“ uzavírá Divín.
Zdroj: Epson